برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی و شهری می‌آیند:
هیئت 100 نفره فرانسوی با هدف سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی استان فردا 31شهریور به مشهد می‌آیند درحالیکه مشارکت در برخی پروژه‌های ساختمانی و درحوزه حمل‌ونقل عمومی و ریلی و قطار شهری مدنظر است.
کد خبر: ۹۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸ 21 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، سه هیات بزرگ فرانسوی متشکل از انجمن کارفرمایان بزرگ فرانسه، قطعه‌سازان و شرکت‌های نفت و گاز این کشور برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در ایران حضور پیدا می‌کنند.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری با اعلام سفر هئیات فرانسوی به مشهد در هفته جاری، بر لزوم فراهم کردن شرایط برای حضور سرمایه گذاران خارجی در استان در شرایط پساتحریم تاکید کرد و گفت: با تحقق این مهم زمینه رشد، شکوفایی، توسعه استان و ایجاد فرصت های جدید اشتغال بیش از گذشته فراهم می شود.

علی رسولیان با بیان اینکه در دیدارهای هیئات فرانسوی، ظرفیت های استان در حوزه های مختلف ساختمان، امور شهری، بانکی و انرژی از قبیل آب، برق و گاز و کشاورزی معرفی می شود، افزود: در این راستا شش کارگروه با مسئولیت دستگاه های اجرایی مرتبط تشکیل شده است و جلسه با مسئولان دستگاه های اجرایی استان و بازدید از توانمندی های شهرداری مشهد و آستان قدس و سایر بخش های قابل سرمایه گذاری در مشهد را از برنامه های این هئیات در مشهد اعلام کرد.

معاون اقتصادی و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد در گفتگو با ما برای سفر فرانسوی‌ها و برنامه‌های شهرداری برای بازدید از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری مشهد گفت:
این هیئت فرانسوی قرار است در سرفصل‌های ساختمانی، سازه‌های پیش‌ساخته، معماری شهری، پروژه‌های پلی و فولادی و نیز مهندسی زیرساخت از پروژه‌های شهری مشهد بازدید کنند.

محمدرضا مزجی افزود: با توجه به فضای سیاسی کنونی کشور، بستر برای ورود هیئت‌های خارجی نیز فراهم شده و ما نیز از این ظرفیت برای توضیح، توجیه، گفتگو و مذاکره به‌منظور انعقاد تفاهم‌نامه نهایت استفاده را خواهیم کرد.

وی در پاسخ به اولویت‌های شهرداری مشهد برای این هیئت فرانسوی، گفت: بیشترین علاقمندی ما در حوزه حمل‌ونقل عمومی شهری با محوریت ریلی و قطار شهری است جدا از آن در دیگر پروژه‌های حمل‌ونقلی مانند پروژه‌های مهندسی راه‌‌آهن علاقه‌مند به پشتیبانی هستیم.


همچنین محسن جلال‌پور، رئیس اتاق بازرگانی ایران و عضو هیات‌مدیره اتاق مشترک ایران و فرانسه چندی پیش اعلام کرده‌ بود که قرار است 10 روز پس از سفر هیات انجمن کارفرمایان بزرگ فرانسه هیاتی متشکل از 43 قطعه‌ساز فرانسوی به ایران سفر می‌کنند، بیان کرد: این هیات نیز در زمینه توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه خودرو‌‌سازی به ایران می‌آیند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار