امام جمعه شاهرود:
امام جمعه شاهرود با اشاره به اهمیت تامین محتوای فاخر فرهنگی به خصوص در فضای مجازی، گفت: دستگاه‌های فرهنگی زمینه منکر زدایی را فراهم کنند.
کد خبر: ۹۸۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ 08 August 2021

دستگاه‌های فرهنگی زمینه منکر زدایی را فراهم کنند

 

به گزارش تابناک سمنان حجت‌الاسلام عباس امینی  در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی ارشاد اسلامی با بیان اینکه عملکرد ما باید به گونه‌ای باشد که عملاً منکر زدایی و معروف آفرینی را در دستور کار داشته باشیم، ابراز کرد: در هر جایگاهی که هستیم این امر می‌بایست مد نظر قرار گیرد و به خصوص شورای فرهنگ عمومی در راهبرد این حوزه نقش مؤثر دارد.

وی با بیان اینکه زمینه اجرای معروفات و ترک منکر باید در سطح جامعه فراهم شود، ابراز کرد: دستگاه‌های فرهنگی به خصوص در این راستا رسالتی سنگین دارند از سوی دیگر باید گفت تأمین محتوای فاخر فرهنگی دارای اهمیت است.

 

رسالت سنگین خبرنگاران

 

امام جمعه شاهرود در دیگر بخش سخنان خود ضمن قدردانی از کسانی که برگزار کننده مراسم کنگره آیت الله العظمی شاهرودی بودند، ابراز کرد: این کنگره برای شاهرود یک نماد ماندگار محسوب شد و توانست برکات خوبی داشته باشد اما باید این کار در طول سال نیز ادامه پیدا کند و تنها به یک روز گرامی داشت آن عالم ربانی منتهی نشود در نتیجه باید برای نسل جوان از سیره عملی انسان تأثیرگذاری مانند آیت الله العظمی شاهرودی صحبت کرد و محتوا ارائه داد.

امینی همچنین با بیان اینکه آثار ماندگار علمی که از آیت الله العظمی شاهرودی باقی ما ماند می‌تواند نسل‌ها را تحت تأثیر قرار دهد و این خود یک نوع معروف در سطح شهرستان، استان و حتی کشور محسوب می‌شود، تاکید کرد: می‌بایست مفاخر علمی و به خصوص معنوی شهرستان شاهرود را بیشتر به نسل جوان بشناسانیم.

وی در خاتمه ضمن اشاره به روز خبرنگار، افزود: خبرنگاران در این عرصه حساس که هجمه رسانه‌ای دشمنان روز به روز بخش‌های وسیعی از فرهنگ کشورمان را نشانه می‌روند، رسالتی سنگین‌تر از قبل دارند.

 

نحوه عزاداری محرم ابلاغ شده است

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تمام فرمانداری‌ها و مسئولان استان، گفت: هیچ کسی حق تعطیلی مراسم عزای اباعبدالله (ع) را ندارد مگر اینکه پروتکل‌ها در آن اجرا نشود و مواردی که اجرای آنها الزامی است نیز شامل برگزاری مراسم در مکان‌های مسقف با یک چهارم جمعیت و دست کم وجود شش متر ارتفاع سقف، برگزاری مراسم در فضاهای باز با یک سوم جمعیت و استفاده از ماسک و همچنین پذیرایی بیرون بر با رعایت مسائل بهداشتی و دوری از تجمع خواهد بود.

حجت الاسلام حسین روحانی نژاد با بیان اینکه برگزاری ایستگاه‌های صلواتی به دلیل تجمعی که دارند مشکل‌زا است، اما موکب‌های سلامت و پخش کردن نوحه و… بلامانع است، بیان داشت: تبیین شعائر حسینی (ع) تاکید تبلیغات اسلامی است و هیچ هیئتی نباید تعطیل شود اما قطعاً می‌بایست پروتکل‌ها و فاصله گذاری رعایت شود از سوی دیگر آموزش و پرورش ابلاغ کرده که فضای باز مدارس در اختیار هیئت‌های عزاداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز، افزود: توجه به این مقوله مهم به خصوص در دهه نخست ماه محرم به روحانیان، شبکه تبلیغی و روحانیان مستقر و اعزامی تاکید شده تا در برنامه‌های تبلیغی شأن حتماً درباره آن با مردم گفتگو کنند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار