امام جمعه شهرکرد:
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: حفظ نظام اسلامی و مقاومت در این مسیر، اصل پیام عاشورا است که تداوم آن به پیروزی نهایی بر طاغوت منجر می‌شود.
کد خبر: ۹۸۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸ 13 August 2021

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: همانطور که در صدر اسلام معاویه و یزید با اصل نظام اسلامی مشکل داشتند امروز هم صهیونیست‌ها و آمریکا اصل اسلام و نظام اسلامی را مورد تعرض خود قرار داده‌اند اما رهروان مکتب حسینی با مقاومت و پایداری در این مسیر نمی‌گذارد این معروف مخدوش شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد تا طاغوت و ایادی استکبار میدان‌دار شوند، تصریح کرد: پیام عاشورا مبارزه با طاغوت به عنوان بزرگترین منکر است و ملت حسینی ما همانطور که سینه‌زن حسین(ع) است نباید اجازه تعرض به نظام اسلامی را به دشمن بدهند.

نکونام در ادامه به شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان و کشور اشاره کرد و گفت: امروز مساله نخست کشور، شیوع ویروس کرونا است و همه باید کمک دهند تا بتوان این شرایط را به خوبی مدیریت کرد و از ضایعات آن کاهش داد.

امام جمعه شهرکرد خاطر نشان کرد: به دنبال پیام رهبر معظم انقلاب، طرح‌های مقابله با شیوع کرونا از جمله طرح شهید سلیمانی و بیماریابی خانه به خانه تقویت شده است و امید می‌رود با این اقدامات جهادی به زودی شاهد بهبود اوضاع باشیم.

نکونام همچنین به مردم استان توصیه کرد تا نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی بیش از پیش اهتمام ورزند تا هرچه زودتر از این بلا عبور کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت سالروز جنگ ۳۳ روزه و پیروزی حزب‌الله لبنان بر رژیم صهیونیستی، افزود: این روز مهم با عنوان روز «مقاومت اسلامی» نامگذاری شده است و تداوم این مسیر به پیروزی نهایی حق بر باطل و جبهه مقاومت منجر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که مقاومت جایگاه ویژه خود را پیدا کرده و تزلزل در کاخ دشمن و برنامه‌های آن به طور کامل مشهود است و اقتدار دفاعی و موشکی حزب الله لبنان حرف اول را می زند و دشمن به شدت در هراس است.

نکونام، نابودی داعش را از مهمترین دستاوردهای مقاومت اسلامی برشمرد و گفت: مقاومت در منطقه به رشد علمی و فناوری در عرصه‌های مختلف را به همراه داشته و به سرخوردگی، سرگردانی و حیرانی دشمن و نابودی داعشی که برای تصرف عراق، سوریه و به دنبال آن ایران طراحی شده بود، منجر شده است.

وی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، خاطر نشان کرد: هشت سال دفاع مقدس یکی از بهترین نمونه‌های مقاومت اسلامی در برابر دشمن به شمار می‌رود.

امام جمعه شهرکرد خاطر نشان کرد: امتی که شیرخوارگان خود را نذر مهدویت و مکتب حسینی می‌کند، شکست‌ناپذیر است و مقاومتش به پیروزی می‌انجامد.

نکونام با بیان اینکه فتنه‌های تاریخی مداوم در حال تکرار است، اظهار داشت: ریزش‌هایی که در عاشورا و کربلا صورت گرفت در هر دوره و زمانی قابل تکرار است از همین رو باید هوشیاری خود را حفظ کنیم.

نکونام همچنین با تاکید بر اقامه نماز اول وقت، تصریح کرد: نماز اول وقت در راس برنامه‌ها باشد تا عاشورایی بمانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار