مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خبر داد:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت : اولین بیمارستان صحرایی هلال احمر به منظور تسریع در امر کمک رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان سبزوار استان خراسان رضوی راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۸۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳ 16 August 2021

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت : اولین بیمارستان صحرایی هلال احمر به منظور تسریع در امر کمک رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان سبزوار استان خراسان رضوی راه اندازی شد.

به گزارش تابناک رضوی دکتر سید مجتبی احمدی با اعلام این خبر اظهار کرد : در راستای لبیک به سخنان داهیانه و تاکیدات مقام ‌معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه تمام نهادها بر مسئله کرونا، وهمچنین دستورات رئیس جمهوری و رئیس جمعیت هلال احمرکشور ،بیمارستان صحرایی در محل بیمارستان واسعه سبزوار به ظرفیت بستری 30 نفر احداث شد.

وی افزود : پس از نخستین جلسه قرارگاه استانی ستاد کرونا در جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی و تصویب احداث بیمارستان صحرایی ، تیم BHCU سبزوار امروز طی مدت سه ساعت این بیمارستان صحرایی را برپا کردند.

دکتر احمدی ادامه داد : هلال احمر استان خراسان رضوی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون همراه دانشگاه های علوم پزشکی با تمام توان و ظرفیت در جهت مهارکوید 19 فعالیت کرده است بطوریکه از بدو تولد ویروس کرونا علاوه بر مراکزغربالگری در سطح کلیه شعب دو مرکز هوایی و زمینی خراسان رضوی فردوگاه بین امللی شهید هاشمی نژاد و مرز دوغارون تایباد نسبت به غربالگری تب سنجی وتشخیص PCR به کلیه مسافران تا هم اکنون ارائه خدمت نموده است.

دکتراحمدی با اشاره به 24 مرکز بانک امانات پزشکی جمعیت هلا ل احمر خراسان رضوی گفت : تعداد 165 دستگاه کپسول اکسیژن در بانک امانات هلال احمر شعب وجود دارد که 55 دستگاه از این کپسولها توسط مردم خیر و نوعدوست به هلال احمر اهدا شده است همچنین 41 دستگاه اکسیژن ساز نیز که مبلغ هردستگاه به ارزش 20 میلیون تومان می باشدبه بصورت امانی در کلیه شعب از بدو ورود منحوس کرونا تا کنون در اختیار متاثران ناشی از بیماری کرونا قرار گرفته است.

مدیرعامل خراسان رضوی تشریح کرد: با توجه به اینکه داروخانه هلال احمربعنوان یکی از مراکز اصلی تامین داروی کرونا در کشور است تا کنون به بیش از 170 هزار نفر ارائه خدمت نموده است.

گفتنی است بانک امانات پزشکی هلال احمر خراسان رضوی با 365 قلم کالا از قبیل تشک مواج ویلچر مانومتر و .. در خدمت بیماران کرونایی تا کنون بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار