کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از روز شنبه ۲۷ شهریور روند کاهشی دمای هوا در مشهد و دیگر نقاط خراسان رضوی آغاز شده و این استان حال و هوای پاییزی به خود می گیرد.
کد خبر: ۹۹۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳ 18 September 2021

به گزارش تابناک رضوی،آیدا فاروقی با بیان این مطلب افزود: به طور میانگین از فردا تا پایان شهریورماه در مناطق شرق، جنوب شرق و مرکز استان دمای هوا بین یک تا سه درجه سانتیگراد کاهش‌می‌یابد که این روند کاهشی ادامه خواهد داشت.خراسان رضوی پاییزی می‌شود

وی گفت: حداکثر دمای مشهد امروز ۳۶ درجه پیش‌بینی شده که فردا این میزان به ۳۳ درجه و روز یکشنبه به ۳۱ درجه کاهش می‌یابد.

فاروقی افزود: همچنین وزش باد و گرد و خاک به خصوص در نیمه جنوبی و بادخیز مرکز استان، پدیده غالب روزهای آینده است که در مناطقی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیشترین سرعت وزش باد در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به تایباد با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت بوده‌ است، افزود: فردا به طور موقت از سرعت باد کاسته می‌شود اما از یکشنبه تا اواسط هفته، وزش باد دوباره شدت می‌گیرد.

کارشناس پیش‌بین اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته نیشابور با ۱۱ درجه خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای۴۰ درجه، گرمترین شهرهای استان بوده‌اند و دمای هوای مشهد نیز بین ۱۶ تا ۳۵ درجه در نوسان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار