خستگی باعث جدایی رضایی از والیبال نشسته شد؛
دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک گفت: مشکل کم‌بینایی پاراجودوکاهای کشورمان توسط IPC به تأیید پزشکی رسیده است.
کد خبر: ۹۹۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ 19 September 2021

به گزارش تابناک رضوی، محمد تابع طی گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیرامون جدایی هادی رضایی، سرمربی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان اظهار داشت: این اتفاق به دلیل خستگی او بود. رضایی استعفای رسمی نداده، هر چند که قراردادی هم ندارد و قراردادش تا شهریور ماه بود که تمام شده. درمورد سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی هم شرایط به همین منوال است. کما این که رواسی و باقی مربیان هم قراردادی ندارند و فدراسیون‌ها تصمیم گیرنده ادامه یا عدم ادامه همکاری با آن‌ها هستند.

او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: با توجه به هر رشته درباره آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد. هم‌اکنون نیز در حال برنامه‌ریزی مناسب برای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو هستیم.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک درباره نمایش تیم ملی بسکتبال با ویلچر در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو عنوان داشت: عمل‌کرد آن‌ها خیلی خوب نبود اما به دلیل مسائلی که وجود داشت، مقداری زمان را از دست داده بودند. نباید فراموش کنیم که این تیم قهرمان بازی‌های پاراآسیایی قبلی بوده و پیش‌بینی ما هم این بود که نهایتا هشتم شوند، نه این که این‌گونه شود. در انتخاب‌های‌مان ۴ معیار داشتیم؛ شانس‌های کسب مدال‌های طلا، نقره، برنز و قهرمانان آسیا.

تابع در خصوص جوان‌گرایی در کاروان پارالمپیکی کشورمان بیان داشت: مسابقات جوانان در برنامه ما قرار دارد و تمام فدراسیون‌های درگیر و کمیته ملی پارالمپیک برای آن برنامه‌ریزی خواهند داشت. سعی داریم که نهایت استفاده را انجام دهیم، چه در بسکتبال با ویلچر، گلبال و غیره.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در مورد عدم حضور تیم ملی فوتبال نابینایان در دهکده بازی‌های ۲۰۲۰ اذعان داشت: این تیم در اولویت‌های ما قرار نگرفت و همان‌طور که گفتیم، نه شانس مدال بودند و نه قهرمانی داشتند. والیبال زنان هم می‌توانست در بازی‌های پارالمپیک حاضر باشد اما خب به همین دلیل کنار رفتند.

وی درمورد هدف کمیته ملی پارالمپیک برای بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس تصریح داشت: در آینده‌ای نزدیک و پس از انجام جلسات و تصویب مصوبات، برنامه‌ریزی را انجام می‌دهیم و هدف‌مان نیز کسب مقامی خوب و تکرار نتیجه توکیوست.

تابع نهایتاً درباره شائبه بینایی پاراجودوکاهای ایران گفت: بینایی یک درصد خاصی دارد و برای این ورزشکاران، درصد به گونه‌ای‌ست که آن‌ها نابینا نیستند بلکه کم‌بینا بوده و توانایی دیدن را دارند. آزمایشات بینایی آن‌ها توسط خود IPC در محل مسابقات انجام می‌شود، آن‌ها نه فقط اپتومتریست، بلکه چشم‌پزشک متخصص برای این کار آورده و یک روز تمام ورزشکاران را آزمایش می‌کنند. این ورزشکاران عینکی هستند و بدون همراه می‌توانند امور ورزشی خود را انجام دهند، لذا نمی‌توانیم بگوییم که آن‌ها نابینا بودند و ما تقلبی مرتکب شدیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار