استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر، 65 درصد پهنه خراسان‌رضوی روی گسل زلزله قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ 14 October 2015
علیرضا رشیدیان در نخستین همایش روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های سراسر کشور در تالار شهر، اظهار داشت: شوراهای اسلامی کشور یکی از اساسی‌ترین نهادهای تقویت‌کننده ساختارهای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی دارای مولفه‌های اساسی است گفت: آزادی‌های مسئولانه، فقر‌زدایی، جلوگیری از تبعیض، احترام به مشارکت‌ها و مذاهب و عنایت به نیازهای فرهنگی از جمله مهمترین مولفه‌های جامعه اسلامی است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: برای تقویت این نهاد اجتماعی ترویج و تعمیق اخلاق در مناسبات و روابط اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

رشیدیان با اشاره به اهمیت تقویت پیوند مردم و شوراها عنوان کرد: مردم و نماینگان آنها در شورا باید در راستای تحقق فرهنگ شهری در کشور ایفای نقش کنند.

وی اعتماد را بزرگترین سرمایه اجتماعی شوراها دانست و گفت: اعضای شوراهای شهر نه‌تنها در مسائل مادی رسالتی بر دوش دارند بلکه نسبت به مسائل معنوی مسئولیت خطیری بر دوش دارند.

استاندار خراسان رضوی شرایط اقتصادی کشور را نامطلوب خواند و افزود: در حال حاضر متاسفانه شاهد این هستیم که شهرداری‌ها از لحاظ تحقق بودجه در شرایط مناسبی قرار ندارند.

وی آمادگی در لحظات بحران شهری را یکی از مهم‌ترین وظایف مدیران در کلانشهرها و شهرستان‌ها دانست و گفت: در حال حاضر 65 درصد استان خراسان رضوی روی گسل زلزله قرار دارد پس شرایط ایجاد می‌کند تا مسئولان شهری همواره آمادگی خود را حفظ کنند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: اگر شوراهای شهر یک نگاه ملی نداشته باشند قطعا به مرور زمان وارد یک فضای رقابتی می‌شوند.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار