استاندار خراسان رضوی در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های آموزش و پرورش تحت عنوان یادگار ابراهیم گفت: ادامه مسیر شهدای خدمت و شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی یک تکلیف برای همه ما است.
کد خبر: ۱۱۷۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۸ 07 June 2024

به گزارش تابناک رضوی، یعقوبعلی نظری جمعه ۱۸ خرداد در آیین عملیات اجرایی احداث ۵ هزار کلاس، بهره‌برداری از ۱۳۰ کلاس درس و ۴ سالن ورزش دانش آموزی در چارچوب طرح یادگار ابراهیم که با حضور وزیر آموزش و پرورش در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش ناحیه پنج مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هنوز فضای سوگ از دست رفتن شهدای خدمت و شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی در کشور حاکم است. علی رغم این غم و این خلا که در نبود این عزیزان و شهدای خدمت آن را احساس می‌کنیم اما بهترین کار رهرو بودن در مسیر این شهدای گرانقدر بوده که یک تکلیف برای ما است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از مسائل عمده که در آموزش و پرورش استان داشتیم کمبود فضای آموزشی بود، افزود: بر اساس آنچه که به ما منتقل کرده‌اند اگر میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵/۴ دهم مترمربع است در خراسان رضوی این آمار ۱ متر کمتر می‌باشد. بر این اساس؛ مشکل دوم ما توزیع این فضای آموزشی بود و به عنوان مثال در حاشیه شهر مشهد، این سرانه به ۲ متر مربع می‌رسید.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت مولدسازی املاک مازاد دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان استفاده کردیم، خاطرنشان کرد: ۴ هزار کلاس طی دولت سیزدهم شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی در خراسان رضوی احداث شد که یک رکورد تاریخی در استان به شمار می‌رود. بر این اساس؛ برنامه ریزی شده عملیات اجرایی احداث ۵ هزار کلاس دیگر از امروز تحت طرح یادگار ابراهیم آغاز شود.

نظری تاکید کرد: برای ساخت این کلاس‌ها، دو اداره کل نوسازی و آموزش و پرورش استان در برنامه مولد سازی قرار گرفت که مازاد اعتبار آنها در روند احداث کلاس‌های فوق لحاظ خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار