اولین همایش ملی روز فرش در شهرستان نیشابور برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹ 11 June 2024
پیوند تار و پود؛ فرش تجلی هنر در هویت تمدن ایران

به گزارش تابناک رضوی، اولین همایش ملی روز صنعت فرش در روز ملی فرش در شهرستان نیشابور با حضور جمع کثیری از دوستاران و علاقمندان به این هنر و صنعت ،در محل فرهنگسرای سیمرغ برگزار گردید.

در این مراسم که عصر روز یکشنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۳ مصادف با روز ملی فرش برگزار گردید، مهدی دونده معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور، دکتر مجتبی محمودی مهماندوست رئیس اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور، شافعی معاون سیاسی، امنینی فرمانداری نیشابور، دکتر سراج رئیس اداره صمت شهرستان نیشابور و جمع زیادی از مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند.
جهانگیری رئیس اتحادیه فروشندگان فرش، پتو و موکت شهرستان نیشابور و مسئول برگزاری همایش ضمن قدردانی از همکاری و همراهی مدیران شهرستان برای برگزاری این همایش گفت: ایران به عنوان یکی از کهن ترین تمدن های جهان، سابقه طولانی در صنعت فرش دارد و فرش‌های ایرانی از دیرباز به عنوان شاهکارهای هنری این سرزمین شناخته شده‌اند.
وی افزود: هنر بافندگی فرش در ایران ریشه در فرهنگ و تاریخ کهن این کشور دارد. بافندگان ایرانی با هنر و ذوق سرشار خود، طرح ها و نقوش زیبای فرش ها را خلق می کنند که هر کدام تجلی هویت و فرهنگ غنی ایرانی هستند و از نظر کیفیت و زیبایی، فرش های ایرانی بی نظیر هستند و در سرتاسر جهان مورد تحسین و تقاضا قرار دارند.
در ادامه نیز دونده فرماندار نیشابور، دکتر کارگر مدیرعامل شرکت ملی فرش آستان قدس رضوی، دکتر محمود اسعدی دبیر همایش چهره های ماندگار و دکتر مجتبی محمودی مهماندوست رئیس اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور از زوایای مختلف در باب اهمیت فرش سخنرانی نمودند.
درپایان مراسم نیز از فعالان این عرصه تقدیر و تشکر صورت پذیرفت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار