بارش‌های رگباری همراه با وزش باد شدید خراسان رضوی را فرا می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۷۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰ 23 June 2024

به گزارش تابناک رضوی، کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنان با گسترش و تقویت فعالیت سامانه بارشی، برای ساعت بعد ازظهر امروز، یکشنبه افزایش ابرناکی و شدت وزش باد در استان پیش‌بینی می‌شود.
زهرا آهنگرزاده گفت: همچنین در نواحی مستعد به ویژه در نیمه شمالی، بخش‌هایی از مرکز و شرق استان خراسان رضوی، بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این که میزان و حجم بارش‌ها در مناطق مستعد استان نیز موجب آب گرفتگی، روان آب و سیلاب نیز خواهد شد ادامه داد: مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی روز گذشته هشدار سطح نارنجی شماره هشت صادر کرده است که این هشدار برای امروز و امشب نیز اعتبار دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از ترددهای غیرضروری در محورهای استان، خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی همچنین در نظر گرفتن سایر تمهیدات در راستای خسارات ناشی از شدت وزش باد، اعمال ممنوعیت ورود به مناطق ییلاقی و گردشگری نیمه شمالی استان بویژه امروز توصیه می‌شود.

وی با بیان این که در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۰ تا ۳۴ درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بوده است، ادامه داد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۳۳ درجه سلسیوس خواهد رسید و کمینه دمای هوای امشب مشهد نیز بدون تغییر همان ۲۰ درجه سلسیوس خواهد بود.

آهنگرزاده بیان کرد: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۳ درجه سلسیوس و شهرستان‌ سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۹ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌های تایباد با ۷۶ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در شبانه روز گذشته در مناطق نیمه شمالی و نیمه شرقی استان بارندگی ثبت و گزارش شده است که بیشترین بارندگی به ترتیب از ایستگاه هواشناسی کلات نادر با ۲۱.۱ میلیمتر، ایستگاه فرودگاه مشهد با ۱۳ میلیمتر و ایستگاه هواشناسی تربت جام با ۶ میلیمتر بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار