مراسمی با حضور مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در شهر طرقبه برگزار و فعالیت تابستانی این کانون با عنوان تابستونت رو بساز در استان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۱۷۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵ 23 June 2024

به گزارش تابناک رضوی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در این خصوص اظهار کرد:با تعطیل شدن مدارس با توجه به اهمیت پرورش فکری و هنری کودکان، فعالیت‌های کانون برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان بیشتر می‌شود و در تابستان تلاش بر ایجاد تنوع بیشتر در برنامه‌ها و کلاس‌های کانون می‌شود.

محمد مهدی حسین پور با اشاره به اینکه در ۳۹ مرکز در ۲۲ شهرستان خراسان رضوی خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال انجام است ، گفت: برخی از کلاس‌ها و برنامه‌ها برای کودکان به صورت رایگان و مابقی کلاس‌ها با هزینه پایین‌تر از مراکز خصوصی، اما با کیفیت بالاتر در حال برگزاری و ثبت نام است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی تاکید کرد: سامانه ثبت‌نامی از طریق پیامک و کد ussd به شماره #۴۰۰۴۰۰*۶۶۵۵* برای ثبت‌نام غیر حضوری مراکز کانون پرورش خراسان رضوی رونمایی شده است .

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز عنوان کرد: در چند سال گذشته کانون مسائل بسیاری را پشت سر گذاشت تا جایی که حتی کسانی طمع به حذف کانون داشتند، اما با درایت مدیر عامل و همراهی همه همکاران کانون در کل کشور، بخش مهمی از این مشکلات را پشت سر گذاشتیم و اکنون در دوران شروع اوج نقش‌آفرینی مجدد و مؤثر کانون در جامعه هستیم. فلاح با ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته کانون اعلام کرد: پس از سال‌ها که نشر کتاب کانون به حداقل رسیده بود، سال گذشته در هر هشت ساعت یک عنوان کتاب و در کل سال سه میلیون جلد کتاب توسط کانون به چاپ رسید که بزرگترین رکورد نشر کتاب در حوزه کودک و نوجوان محسوب می‌شود.


فرهاد فلاح با اشاره به نقش مهم کانون در کشف استعدادها از راه‌اندازی موفق باشگاه قاف نام برد و خاطر نشان کرد: این از افتخارات نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که ما بتوانیم به تربیت نویسندگان آینده ایران در قاف بپردازیم . از طرفی نقش آفرینی نوجوانان در مراکز کانون اتفاق مبارکی است که با گسترده و هدفمند شدن شورای نوجوانان در مراکز کانون کشور ، بتوانیم مرجعیت و تولید گری کانون را در این حوزه نشان دهیم. فلاح از اعتماد خانواده‌ها به کانون به عنوان اتفاق قابل اشاره‌ای یاد کرد و افزود: خانواده‌ها کانون را پناهگاه می‌دانند و این سرمایه کانون است که باید حفظ شود. ما در دنیا الگویی نظیر کانون ‌پیدا نمی کنیم. حفظ کانون بعد از انقلاب نشان دهنده آزاداندیشی انقلاب است و این مسئله در نگاه مقام معظم رهبری به کانون هم مشهود است که ایشان ۲۷ مطالبه از کانون را در بیانات‌شان مطرح کرده۲اند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور تصریح کرد: هر مرکز کانون در هر شهر باید تبدیل به مؤثرترین قرارگاه کودک و نوجوان در منطقه خود باشد و فعالان این عرصه را هدایت و سامان‌دهی کند که این مهم با تلاش‌های شما در طول دهه گذشته شروع شده و همچنان ادامه خواهد داشت. ما افتخار می کنیم که با وجود همه مشکلات زیر زیر سایه مرغک کانون برای رشد و اعتلای کودکان و نوجوانان تلاش می‌کنیم و تعصب سازمانی و تعهدی که مربیان ما دارند در سازمان‌های دیگر وجود ندارد و عقیده داریم تنها راه نجات کانون همدلی است این سرمایه و ظرفیت را بزرگ می‌شماریم و خدمت به معصوم‌ترین مخلوقات را نعمت خدا می‌دانیم.


خبرنگار/ سیدباقرمیرعلمدار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار