مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی گفت: طی ۱۲ سال گذشته، ۶۹۵ خودرو بلامالک در پارکینگ های شهرداری مشهد در حالت توقیف بودند که نگهداری خودروها برای مدیریت شهری هزینه های سنگینی را ایجاد می کرد؛ در نهایت با همکاری قوه قضائیه و از طریق ستاد فرامین امام مزایده برگزار و فروش خودروها انجام و این مسئله تعیین تکلیف شد.
کد خبر: ۱۱۷۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶ 19 June 2024

به گزارش تابناک رضوی، حسن کلیدری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد؛ یکی دیگر از مشکلاتی که در سنوات گذشته وجود داشت و باید تعیین تکلیف درباره آن انجام می شد، ساماندهی سند مالکیت واحدهای تجاری بود که در این حوزه، ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی در اولویت قرار گرفت و ۱۶۰ مورد از ۱۸۰ دکه موجود در مشهد پس از طی کردن مراحل قانونی قرارداد منعقد شد و باتوجه به اینکه ۲۰ دکه دیگر به صورت موروثی اداره می‌شوند و نیاز به روند مراحل قضایی دارند، با این دکه داران نیز به زودی پروسه قرارداد انجام خواهد شد.

وی گفت: یکی از اهداف مدیریت شهری این است که به کیوسک ها نگاه فرهنگی داشته باشد و به همین منظور کیوسکی در منطقه احمدآباد مستقر شده که به صورت دیجیتالی است و در دو طرف آن برد دیجیتال نصب شده و قصد داریم تا در مناسبت‌های مختلف اکران‌های شهری ویژه‌ای در این بردهای دیجیتال داشته باشیم.

کلیدری افزود: طی سلسله نشست‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی که با سازمان های مربوط به کارگری داشتیم و طی بازه زمانی ۶ ماهه و همچنین در راستای حفظ کرامت انسانی، ایستکارها در سطح شهر مشهد برای سامان‌دهی به وضعیت کارگران شکل گرفت و کارگرانی که پراکنده بودند با این اقدام در مکانی مشخص متمرکز شدند و سازمان های عضو تفاهم‌نامه ملزم به حمایت و ارائه خدمات به کارگران هستند.

وی گفت: اکنون افراد نیازمند به کارگر می‌توانند به صورت حضوری به این ایستکارها مراجعه یا با سامانه تلفنی ۳۱۷۵ جهت اعزام نیرو متخصص به محل مدنظر تماس بگیرند.

کلیدری خاطرنشان کرد: طبق کمیسیون بند ۲۰، باید به وضعیت ۱۲ هزار مورد شغلی مزاحم توسط این سازمان رسیدگی‌ها انجام می شد که پس از طی شدن فرآیند قانونی، از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۰ واحد صنفی متخلف در سطح شهر مشهد پلمب و بررسی ۵ هزار و ۳۹ رسته شغلی مزاحم دیگر نیز در دست اقدام قرار گرفت.

وی گفت: یکی از طرح هایی که سال گذشته در فروشگاه شهرما اجرا شد، طرح "کرامت" بود که دراین طرح کالاهای اساسی با ۶ تا ۲۵ درصد تخفیف به مشتریان عرضه می‌شد و از این طریق نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان خرید و فروش در فروشگاه شهرما صورت گرفت؛ علاوه بر این نیز ۱۵ جشنواره تخفیفی در مناسبت‌های مختلف سال برگزار و کالاهای مورد نیاز شهروندان بین ۶ تا ۴۶درصد تخفیف عرضه شد.

کلیدری اظهار کرد: در سنوات گذشته مکان‌هایی با هدف تامین اقلام مورد نیاز زائران، به صورت موقت دایر بود که با پیگیری های انجام شده و باتوجه به نیاز زائران، مکان هایی به صورت دائم در خیابان‌های منتهی به حرم‌مطهر ایجاد شد و کالاهای مورد نیاز طبق مصوبه تنظیم بازار و تحت نظارت مستقیم سازمان‌های مختلف، به زائران عرضه می‌شود.

وی افزود: به منظور ساماندهی برنامه های خرید و فروش خودرو و به همت مدیریت شهری در ذیل جنوبی جمعه بازار خودرو قدیم، فضای جدیدی به منظور معامله خودرو ایجاد شد که هر جمعه بین دو هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار خودرو در این بازار خرید و فروش می شوند.

کلیدری عنوان کرد: هزینه ورود به این جمعه بازار، ۷۷ هزار تومان است که اقداماتی مثل کارشناسی رنگ و مسائل فنی نیز با همین قیمت انجام می شود.

وی گفت: یکی دیگر از بازارهایی که در مشهد مخاطبان زیادی دارد، بازار شهید شوشتری است و دیوارکشی‌های این بازار به منظور رفاه حال همشهریان در حال انجام است و تا پایان ماه به اتمام می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار