همزمان با هفته صنایع‌دستی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با استاد پیشکسوت محمد ناصر آئینه‌چیان هنرمند آینه‌کار حرم مطهر رضوی دیدار کرد.
کد خبر: ۱۱۷۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷ 08 June 2024

به گزارش تابناک رضوی، مریم جلالی در دیدار با استاد پیشکسوت آینه کار حرم مطهر رضوی گفت: خوشحالم که برنامه‌های هفته صنایع‌دستی کشور را از جوار مضجع نورانی حضرت رضا (ع) آغاز کردیم و با خادم هنرمند پیشکسوت آینه‌کاری حرم مطهر دیدار کردیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور ادامه داد: استاد آئینه‌چیان مایه فخر و مباهات هنر ایران زمین هستند.

استاد پیشکسوت محمد ناصر آئینه‌چیان که از چندین نسل به آینه‌کاری مشغول بوده‌اند، با بیان خاطراتی از آینه‌کاری در حرم مطهر رضوی گفت: از کودکی و زمانی که به خاطر دارم به همراه پدرم به حرم مطهر رضوی می‌رفتم در آینه‌کاری به پدر کمک می‌کردم.

او درباره فعالیت‌ آینه‌کاری در رواق‌های حرم مطهر اظهار کرد: اصول سنتی آینه‌کاری را ادامه داده و اصالت را حفظ کردیم و هر جایی که به ترمیم نیاز داشت مرمت کردیم.

آئینه‌چیان درباره ادامه این هنر سنتی گفت: بیش از ۷۰ نفر شاگرد را آموزش داده و تربیت کرده‌ام که اکنون استاد کار شده‌اند و راهم را ادامه می‌دهند.

او که با عشق چندین دهه از عمرش را صرف آینه‌کاری کرده است، تصریح کرد: این شغل برایم برکت داشته است، با جان و دل و عشق و علاقه کار کردم چون این کار را دوست داشتم.

این استاد هنرمند در زمینه نقاشی نیز آثار فاخری تولید کرده است، با اشاره به برخی از آثارش نقاشی‌هایش گفت: مادرم هنرمند نقاش بود و فامیل او نیز نقاشی‌زاده بود، هنر نقاشی را از مادر و هنر آینه کاری را پدر آموختم.

در این دیدار ویدا توحدی، مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمدحسین عسکرپور مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سید جواد موسوی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد اسماعیل اعتمادی معاون صنایع‌دستی اداره کل، حسین امیر کلالی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد و دیگر مدیران اداره کل حضور داشتند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در سفر به مشهد برنامه‌های هفته بزرگداشت صنایع‌دستی کشور را از از جوار مرقد مطهر حضرت‌رضا(ع) با چندین رویداد آغاز کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار