رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در استودیو انتخابات از آمادگی استان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰ 04 July 2024

به گزارش تابناک رضوی، سیدهادی طباطبایی پنجشنبه ۱۴ تیر در استودیو انتخابات استانداری اظهار کرد: صفر تا صد انتخابات توسط هیات‌های اجرایی که معتمدین مردم در آن هستند انجام می‌شود. لذا تعیین شعب، محل و حاضرین در شعب اخذ رای، هیات نظارت، بازرسی و... توسط هیئت اجرایی منتخب مردم تصمیم‌گیری می‌شود و امکان تقلب در انتخابات جمهوری اسلامی وجود ندارد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه انتخابات فردا چهارمین انتخاباتی است که در این دولت برگزار می‌شود، افزود: همانند مرحله قبل تعداد ۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخد رای در استان مستقر هستند که ۳ هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت و ۱۰۵۹ شعبه سیار خواهیم داشت.

طباطبایی با بیان اینکه بر اساس ماده ۶۸ قانون انتخابات، عدم استفاده از امکانات دولتی در ساعات اداری مطرح شده است، خاطرنشان کرد: همچنین طبق ماده ۷۳ انتخابات، در شورای اداری این موضوع را تاکید و نظارت کرده‌ایم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه بر طبق ماده ۷۳ قانون انتخابات، مقامات اجرایی و نظارت حق تبلیغ برای نامزد‌ها را ندارند، ادامه داد: حتی به مسئله آموزش اعضای شعبه تاکید فراوان داریم. بر این اساس؛ آموزش نماینده فرماندار و کاربران را انجام دادیم تا مبادا به‌ خاطر عدم آشنایی، دچار مشکل شویم.

وی گفت: اقلام و مخازن تعرفه‌ها مدام رصد و محافظت می‌شود. همچنین در مرحله اول کمبود تعرفه نداشتیم.

طباطبایی با بیان اینکه شعب سیار به منزله ارسال به تک‌تک افراد نیست، عنوان کرد: شعب سیار برای کلونی‌های جمعیت نظیر روستا‌ها، بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و... است. بر این اساس؛ سه شعبه سیار در شهرک صنعتی توس داریم. همچنین اطلاع‌رسانی به روسای شهرک‌ها انجام می‌شود و در کارگاه‌های بزرگ که بیش‌ از ۴۵۰ نفر جمعیت داشته باشند نیز صندوق سیار قرار می‌دهیم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی در خصوص شرایط اخذ رای بیان کرد: شناسنامه‌های قدیمی که کد ملی ندارند، در محل اخذ رای توسط نماینده فرماندار، سریال شناسنامه اسکن می‌شود و با همان سریال استعلام را می‌گیرند. ضمن اینکه کارت‌ ملی افراد حتماً همراهشان باید باشد.

وی تاکید کرد: شهروندان دقت کنند فقط با ارائه کارت‌ ملی می‌توانند رای‌ بدهند، نه برگه کارت‌ ملی. طبق آمار رسمی از دوره اول انتخابات، باید گفت؛ میانگین زمان معطلی در شعبه برای اخذ رای ۳ دقیقه است.

طباطبایی ادامه داد: از نظر میزان مشارکت، چهارمین استان در کشور و در کلان‌ استان‌ها، رتبه اول را در مشارکت انتخابات داشتیم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی به مجرمان هشدار داد: کمیته فضای مجازی، عوامل و موضوعات جرم انگاری در فضای مجازی پیرامون انتخابات را رصد می‌کند و در صورت مشاهده، اقدامات مجرمانه پیگیری قضایی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار