وزیر علوم تحقیقات و آموزش عالی عنوان کرد:
وزیر علوم تحقیقات و آموزش عالی گفت: پیشرفت‌های خوبی در کشور و در حوزه فناوری انجام شده اما جایگاه ایران در مجامع جهانی در حوزه تولیدات علمی و هوش مصنوعی، جایگاه نسبت به کشورهای دیگر متوسط است.
کد خبر: ۱۱۷۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲ 03 July 2024

به گزارش تابناک رضوی، محمدعلی زلفی گل، در دومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات گفت: اخیرا انجمنی تحت عنوان هوش مصنوعی در وزارت علوم تحقیقات و فناوری تاسیس شده که می‌تواند در اجماع سازی فعالیت‌های علمی در زمینه هوش مصنوعی نقش آفرینی کند.


وی گفت: پیشرفت‌های خوبی در کشور و در حوزه فناوری انجام شده اما جایگاه ایران در مجامع جهانی در حوزه تولیدات علمی و هوش مصنوعی، جایگاه نسبت به کشورهای دیگر متوسط است.

وی خاطرنشان کرد: جهت استفاده بهینه از هوش مصنوعی نیاز به اجماع در کشور داریم که نیاز دارد ملزومات آن همچون نیروی متخصص و ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری نیز مهیا گردد.

وی همچنین گفت: در بخش شبکه‌های عصبی در جهان در جایگاه مناسبی هستیم و در هوش مصنوعی در منطقه رتبه دوم و در بخش رباتیک نیز رتبه دوم به ما اختصاص داده شده است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: در زمینه علوم نوظهور و نو پدید باید اقدام موثری صورت گیرد که این کار باعث کم شدن اختلاف سطح ما با جهان و کشورهای اسلامی می‌شود.

وی نقش هوش مصنوعی در آموزش عالی را مهم دانست و بیان داشت: با استفاده هرچه بیشتر از هوش مصنوعی، بهره‌وری در آموزش عالی بالاتر خواهد رفت.

زلفی‌گل گفت: فعالیت دانشگاه‌های تهران ،تبریز، صنعتی امیر کبیر، تربیت مدرس، علوم پزشکی و دیگر دانشگاه‌ها در هوش مصنوعی خوب بوده و در این حوزه فعالیت‌های موثری صورت گرفته است.

وی یادآور شد: امروزه در جهان، جنگ و سلاح ارزان از طریق فناوری نو به وجود آمده و قدرت نرم نیز از طریق سرمایه‌گذاری در حوزه علم و فناوری به دست خواهد آمد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه، علم به انسان قدرت فرازمینی داده و هوش مصنوعی نیاز آفرینی‌های جدیدی را برای بشر به وجود خواهد آورد، گفت: هوش مصنوعی مهندسی حیاط را رقم خواهد زد، این یعنی در آینده پیشرفت‌های عظیمی در حوزه ژنوم انسان و حوزه درمانی اتفاق خواهد افتاد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار