بستر اینترنت و فضای مجازی ، اسلحه پنهان رژیم صهیونیستی در ترورها‌
فرمانده یگان ویژه نظامی و امنیتی حزب‌الله لبنان ساعاتی پیش در شهر "‌صور‌" توسط اسرائیل ترور و به شهادت رسید‌.
کد خبر: ۱۱۷۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۷ 03 July 2024

تداوم اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی و فوریت چاره‌اندیشی‌

به گزارش تابناک رضوی ‌مجتبی انوریان یزدی نویسنده و روزنامه نگار ‌ در یادداشتی پیرامون برآیند تداوم اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی و فوریت چاره اندیشی در خصوص آن نوشت:

فرمانده یگان ویژه نظامی و امنیتی حزب‌الله لبنان ساعاتی پیش در شهر "‌صور‌" توسط اسرائیل ترور و به شهادت رسید‌.

 رفتارشناسی رژیم صهیونیستی
رفتار‌شناسی سیاسی نظامی رژیم صهیونیستی نشان از رویه‌ای همیشگی دارد که تایید می‌کند چگونه این رژیم پس از هر ناکامی در عملیات‌های نظامی برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود به اقداماتی نظیر ترور و تشدید بمباران مناطق دیگر جز جبهه‌ای می‌نماید که تا آن هنگام نظر رسانه‌های جهانی معطوف به شکست او بوده است‌.
به بیانی دیگر این رژیم رفتار قابل پیش‌بینی‌ای در این موضوع دارد مبنی بر تغییر فوکوس لنزهای رسانه‌ای دنیا از جبهه شکست خورده خویش به جبهه یا موضوعی تازه‌.
اسرائیل نشان داده که چگونه برای فرار از تیغ تند انتقاد مردم و احزاب داخلی خود و نیز برای منحرف کردن توجه چشمان دنیا از جنایات و شکست‌های خود سعی در کشاندن بازی به نقاطی خارج از مناطقی دارد که ماندنش در آن مناطق توجه بیشتر رسانه‌ها به عملکرد شکست خورده او را در پی خواهد‌داشت.

 مروری بر سیاست‌های سیاسی نظامی گذشته اسرائیل
بررسی حوادث گذشته ما را متوجه دو نوع بازی سیاسی رسانه‌ای این رژیم جنایت‌پیشه می‌سازد‌.

۱) بازی در منطقه داخلی فلسطین همچون تشدید بمباران شهرها و اردوگاه‌های فلسطینی به بهانه پیدا‌نمودن محل اختفای نیروهای مقاومت‌.

۲) بازی در منطقه بیرونی سرزمین‌های اشغال شده شامل‌:
الف‌) بمباران و عملیات نظامی در شهرهای لبنان ، بلندی‌های جولان در سرزمین سوریه توسط نیروهای نظامی خود

ب‌) ایجاد درگیری در سرزمین‌های همسایگان و حریفان مانند لبنان ، سوریه و در برخی از موارد در عراق بوسیله اختلاف‌افکنی به شیوه‌های متفاوت و شعله‌ور ساختن آتش جنگ داخلی در آن کشورها توسط نیروهای مسلح شده‌ای چون القاعده‌، داعش و‌مانند آن‌.
در این موضوع از جمله آرزوهای اسرائیل یافتن راهکاری برای نفوذ چنین گروه‌های نیابنی جنگ طلب مانند القاعده‌، داعش و مانند آن است که زمانی با حمایت از گروه‌هایی چون الأحوازیه و باند تروریستی ریگی در این مسیر تلاشی مذبوحانه نمود که تاکنون با شکست روبرو گردیده‌است‌.

ج‌) حربه ترور یا حذف فیزیکی بعنوان آخرین حربه‌.
ضربه‌ای که تاکنون اسرائیل از ناحیه نیروهای مقاومت خورده و ناتوانی‌اش از مقابله نظامی صرف با این نیروها ، این رژیم را به سوی حذف فیزیکی فرماندهان اثرگذار بر پیروزی نیروهای مقاومت و برای عدم اعترافش به شکست نظامی برابر این نیروها رسانده‌است‌.‌

در مقابل آنچه برای کشورهای حامی مقاومت در برابر این حربه بسیار حیاتی است‌، پی‌جویی رهیافتی برای مقابله جدی و همیشگی در حوزه این حربه می‌باشد‌.

رویه همیشگی اسرائیل در توسل به حربه ترور پس از هر ناکامی و نکته‌ای مهم‌:‌
اکنون که رژیم صهیونیستی پس از شکست‌های نظامی سیاسی و بی‌آبرویی در رسانه‌های بین‌الملل و رویارویی با اعتراضات جهانی نسبت به جنایات فراتر از حد تصور آدمی در غزه و رفح بار دیگر به حذف فیزیکی نیروهای مقاومت روی آورده است ، این امر حقایقی را نیز برای ما از جنبه‌ای دیگر آشکار می‌کند‌.‌
ترورهای پی‌در‌پی فرماندهان مقاومت حکایت از وجود رخنه شدید امنیتی دارد که اسرائیل تا این زمان توانسته با بهره‌گیری از آن و با پشتیبانی ابزارهای مختلف در حوزه مهندسی و فناوری این چنین بی‌مهابا به حذف فرمانده‌هان مقاومت بکوشد‌.
  وجود راهکاری برای مقابله با این اقدامات با شناسایی باگ‌های این حوزه می‌تواند علاوه بر پیشگیری و ممانعت از تداوم بکارگیری این حربه توسط اسرائیل به توان مقابله به مثلی از سوی نیروهای مقاومت برابر اسرائیل بیفزاید‌.

(‌مجتبی انوریان یزدی _ ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳‌)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار