با حضور مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی کلنگ احداث ایستگاه راه‌آهن امام رضا(ع) در شهرستان جوین به زمین خورد.
کد خبر: ۱۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷ 13 March 2015

به گزارش تابناک و به نقل از فارس، محمدهادی ضیائی‌مهر در این مراسم که در شهر حکم‌آباد جوین برگزار شد با بیان اینکه ایستگاه امام رضا(ع) بر اساس نیاز سنجی صورت گرفته از شهر اسفراین در خراسان شمالی جابه جابه و به شهرستان جوین انتقال پیدا کرده است، اظهار داشت: یکی از دلایل جابه‌جایی این ایستگاه وجود مجتمع فولاد سبزوار و نبود استقرار صحیح ایستگاه در مکانی دور از شهرستان دسترسی بود.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی با بیان اینکه شکل‌گیری مجتمع فولاد سبزوار و نیاز به حمل و نقل ریلی از ضروریات این کارخانه است، تصریح کرد: احداث این ایستگاه می‌تواند در فرآیند تولید این پروژه و انتقال و صادرات محصولات آن موثر باشد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه مشکلات متعددی داشتیم، گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما اعتبار جابه جایی این ایستگاه به میزان 30 میلیارد تومان بود.

این مسئول با بیان اینکه مشکل دیگر نبود تقارن ایستگاه‌ها با یکدیگر بود، یادآور شد: این مشکل نیز با ایجاد سیستم کنترلی هوشمندی که وزارت راه وشهرسازی ایجاد کرده است، برطرف می‌شود.

ضیائی‌مهر با بیان اینکه تلاش ما احداث ایستگاه ظرف مدت یکسال و بهره‌برداری از آن در سال 94 است، متذکر شد: خوشبختانه اعتبارات این پروژه از طریق ایمیدرو، وزارت صنایع و معادن و وزارت راه و شهرسازی تامین شده است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی ادامه داد: ساختمان این پروژه در زمینی به 22 هکتار و زیربنای هزار و 800 متر مربع و در 6 خط ساخت می‌شود که محل اتصال کارخانه فولاد و شبکه ریلی است.

ضیائی‌مهر با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مهم احداث این پروژه نبود برخی از تاسیسات زیر بنایی مانند آب، برق و گاز است، ادامه داد: برای انتقال این تاسیسات اعتباری بالغ بر80 میلیون تومان نیاز است که امیدواریم مدیریت سیاسی شهرستان در تامین آن کوشا باشد.

وی با اشاره به تغییر نام ایستگاه‌ها نیز گفت: ایستگاه‌های جوین و جغتای نیازمند به تغییر نام است که پیش‌نویس آن نیز تهیه شده که به زودی به وزارت ارائه می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل از نیازهای ضروری کشور برای گسترش صادرات و توسعه اقتصادی است، ادامه داد: هرچه قدر توسعه ریلی کشور مورد توجه قرار گیرد شاهد خلوت شدن جاده‌ها و کاهش تصادفات هستیم.

این مسئول با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای در زمینه توسعه ریلی دارد، عنوان کرد: در یک سال اخیر اعتبارات ویژه‌‌ای مجلس شورای اسلامی و دولت به این بخش اختصاص داده است که سبب توسعه زیرساخت‌های ریلی، افزایش حجم جابه‌جایی بار و مسافر و رضایتمندی مردم شده است.

ضیائی‌مهر در پایان با بیان اینکه بیش از 9 درصد حمل و نقل کشور در سال گذشته توسط بخش ریلی صورت گرفته است، متذکر شد: در سال گذشته تنها یک درصد از حمل و نقل ترافیکی کشور توسط حمل و نقل جاده‌ای صورت گرفته که این نشان از رشد 8 درصدی بخش ریلی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار