مدیر کل اقتصادی استانداری خراسان رضوی :
پس از واگذاری پدیده شاندیز یا به تعبیری وکالت مدیرعامل به استانداری خراسان رضوی انگار نوبت هیئت مدیره آن رسیده است تا به سبک فوتبالی‌ها با شعار «حیا کن! رها کن! » از میدان خارج شود بدون آنکه مجال پاسخ شفاف آنان برای افکار عمومی درباره مسائل و مشکلات این پدیده عظیم فراهم شود.
کد خبر: ۱۶۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ 09 January 2016
به گزارش تابناک رضوی، مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت: با روند فعلی و با توجه به ناتوانی مدیران کنونی شرکت سرمایه گذاری پدیده در جهت اعتماد سازی و جذب سرمایه گذار، احتمال حل مشکل این مجموعه بسیاربعید به نظر می رسد.
علی رسولیان به ایرنا افزود: با وجود تخلفات گسترده شرکت پدیده در حوزه فروش سهام ، ساخت و ساز پروژه ها ، عدم اخذ مجوز ها و شاکیان دولتی بسیار ؛ عملا برای حل مشکل این مجموعه ، ستاد تدبیر استان با هدف حفظ حقوق بیش از ١١۴ هزار سهامداران پدیده پیگیری های وسیعی و جلسات کارشناسی گسترده ای را در سطح استانی و ملی انجام داد.
وی با اشاره به راهکارهای ١۶ گانه مصوب شورای امنیت کشور برای حل این مشکل ، افزود : این راهکارها با حداکثر انعطاف قانونی در ١۶ بند تصویب شد.
وی گفت : بر اساس این بندهای ١۶ گانه حدود ٩٠٠ هزار مترمربع از یک میلیون و صد هزار متر مربع ساخت و سازهای پدیده که بیش از ٨٠٠ هزار متر مربع آن غیرمجاز بود طبق فرآیندی که در مصوبه تعریف شده با توافق و پرداخت جرایم و حقوق شهرداری و دستگاه های قانونی امکان دریافت مجوز را یافت.
رئیس دبیرخانه ستاد تدبیر استان گفت : همچنین سازمانهای دولتی برای حل مشکل سهامداران با انجام محاسبات و با رویکرد حداکثر انعطاف، همراهی و همکاری ، چارچوب اجرائی تداوم پروژه پدیده شاندیز واصلاح طرح جامع شهر شاندیز را مشخص کردند.
وی اظهار کرد : بدین منظور ارقام ، عوارض و جرائم مربوطه تعیین و برای پرداخت و یا تقسیط آن موضوع به مدیر عامل و هیات مدیره پدیده به طور رسمی ابلاغ و زمانبندی آن هم اعلام شد.
وی اظهار کرد : با وجود همه گشایش ها و انعطاف و ارفاقی که دستگاه های دولتی فراهم کردند باز مدیران پدیده یا نخواستند یا نتوانستند از این فرصت استفاده کرده و مشکل پدیده و سهامداران آن را حل کنند.
به گفته وی ، آنان به جای حل مشکل با اتخاذ شیوه فشار به مسئولان و در مواردی ترغیب و تشویق عده ای از سهامداران به تجمع و اعتراض ، سعی در اخذ مجوز برای تبلیغ و فروش پروژه که هنوز مالکیت آن را ندارند و ادامه روند بی قانونی و به نوعی دور زدن مصوبات را داشتند.
وی ادامه داد : این وضعیت سردرگمی و عدم امید به آینده این پروژه را برای سهامداران دارد.
وی با اشاره به اینکه مدیران پدیده در زمان بررسیهای قانونی پروژه به طور مستمر تاکید داشتند که سه سرمایه گذار باتوانمندی های مالی بالا برای مشارکت آماده دارند ،گفت : این سرمایه گذاران معرفی و سوابق آنها توسط واحدهای ذیصلاح و بانک مرکزی بررسی و مشخص شد دو نفر آنان سابقه کیفری و کلاهبرداری داشته و نفر سوم هم فاقد هر گونه سرمایه و یا گردش مالی معتبری است.
وی اظهار کرد : مدیران پدیده در نهایت اعلام کردند فاقد نقدینگی برای بازخرید سهام فروخته شده و انجام تعهدات قانونی خود هستند.
رسولیان تصریح کرد : بر این اساس ستاد با وجود نداشتن مسئولیت در خصوص تامین منابع مالی برای این شرکت به منظور حل مشکل سهامداران پیگیر ورود سرمایه گذار برای پرداخت تعهدات شرکت و تکمیل پروژه ها شد.
وی با بیان اینکه نخستین گام تعیین ارزش ویژه شرکت های پدیده برای ورودآن به بورس بود ،افزود : سازمان بورس هم تقاضای حسابرسی و تعیین ارزش واقعی منابع و دارایی ها و تعهدات وبدهکاریهای گروه شرکت را داشت.
وی اظهار کرد : انجام حسابرسی نیز مستلزم تعیین میزان بدهی های شرکتهای پدیده به سازمان های دولتی ، شهرداری و اخذ مجوزات قانونی وغیره بود در این راستا ستاد بر اساس مصوبات شورای امنیت کشور که سازمان حسابرسی دولتی را ملزم به انجام حسابرسی شرکت نموده بود اقدام و با حضور ٢٢ حسابرس کار حسابرسی شرکت آغاز شد.
وی گفت : حسابرسی های سنواتی انجام شده در بررسی ها ، دقیق تشخیص داده نشد و ابهامات زیادی روی آنها وجود داشت.
وی با اشاره به اینکه تا کنون ٧۵ درصد از حسابرسی شرکت انجام شده ، افزود : گزارش واصله از سازمان حسابرسی بیانگر عدم همکاری لازم و شایسته مدیران پدیده با سازمان حسابرسی است موضوعی که هرگونه راهکار برای حل مشکل پروژه و سهامداران را با مانع مواجه می سازد.
وی ادامه داد : با توجه به این شرایط و عدم توانایی و یا تمایل مدیران شرکتهای پدیده به اجرای مصوبات ابلاغی و جذب سرمایه گذار و بی اعتمادی ایجاد شده در سهامداران نسبت به روند پاسخگویی مدیران پدیده ،چند راهکار دیگر برای حل مسئله پدیده وجود دارد.
وی از جمله این راهکارها را همکاری لازم، فوری و دقیق و صادقانه مدیران پدیده بدون فرافکنی و کارشناسی با کارشناسان سازمان حسابرسی مستقر در شرکت های پدیده و ارائه مدارک کامل و نیز واگذاری اختیارات مدیریتی لازم برای حل مشکل شرکت از سوی مدیر عامل آن با انجام صلح نامه و اعطای وکالت بلاعزل به مرجع قانونی تعیین شده عنوان کرد.
وی تصریح کرد : از سویی با توجه به اتمام مهلت هیات مدیره، سهامداران و مرجعی که وکالت مدیر عامل و یا در واقع سهامداران عمده را دارد ترکیب جدیدی را به عنوان هیأت مدیره انتخاب و با بسته تشویقی دولت که در این گزینه برای سرمایه گذاران و شرکت ها ایجاد می شود یک گروه سرمایه گذاری جدید وارد پدیده شوند.
وی اظهار کرد : با توجه به بی اعتمادی ایجاد شده به برخی اعضای هیأت مدیره از طرف سهامداران و سرمایه گذاران بانکی و غیربانکی، ضرورت اصلاح و تغییر ترکیب هیأت مدیره و همکاری هیأت مدیره فعلی در ارائه اسناد مورد درخواست سازمان حسابرسی اجتناب ناپذیر است.
وی از سهامداران پدیده هم خواست با همراهی و همکاری زمینه مناسب حل مشکل را فراهم آورند.
از اواخر سال گذشته به دلیل تخلفات متعدد در فروش سهام و ساخت و سازهای غیر مجاز و با حکم دادستانی مشهد مبنی بر غیر قانونی بودن فعالیت دفاتر فروش سهام این شرکت و مسدود شدن آنها این شرکت با مشکل جدی مواجه شد و نمود بیرونی یافت.
در پی این واقعه حجم گسترده ای از سهامداران این پروژه برای فروش سهام خود به شرکت پدیده مراجعه کرده و عدم توانایی این شرکت در پاسخگویی به این جمعیت موجب مشکلات بعدی شد که تاکنون رفع نشده است.
گفتنی است فرصت پاسخگویی به هیئت مدیره برای پاسخ به مسائل و حتی تخلفات مجموعه پدیده برای تنویر افکار عمومی و انبوه سپرده گذاران این مجموعه اشتغالزا از جمله موضوعاتست که باعث شفافیت هر چه بیشتر موضوع و عدم بروز مواردی از این دست در آینده خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
زندگیمون رفت افسرده شدیم خانواده از هم پاشید. تو رو خدا به دادمون برسین
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
چرا استاندار سکوت کرده وپاسخگوی مردم نیست!!!
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
استان بخصوص در حوزه اقتصادی وعمرانی رها شده است.وهر روز اوضاع وخیم تر میشود
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
خدااااایاااااا دیگه داره کمرم میشکنه
از بی پولی جلوی همه شرمنده شدیم . همه پس انداز سال ها زندگیم به باد رفت
مسئولین هم که دنبال دو دوتا چهارتا کردن واسه خودشونن !!! مردم هم برن بمیرن !!!

ممنون از مملکت اسلامی .......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
تو رو به هرکی که دوست دارید و به هر دینی که اعتقاد دارید پولامونو پس بدبد
نابود شدیم رفت.......
سرمایه زندگیمون دود شد رفت....
خداااااااااااا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
تو روخدا پولمون پس بدین داره باعث طلاق میشه گناهش کردن کیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار