نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به وضعیت درمانی بد شهر مشهد گفت: در استان امکانات پزشکی ما ضعیف است و ریشه آن نادیده گرفتن ظرفیت نیاز این استان می‌باشد.
کد خبر: ۲۶۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵ 21 July 2016
به گزارش تابناك رضوي آیت الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در دیدار با اعضای هیأت امنای موسسه خیریه درمانی امدادگران عاشورا که در محل دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، گفت: در استان امکانات پزشکی ما ضعیف است و ریشه آن نادیده گرفتن ظرفیت نیاز این استان می‌باشد.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای نیازهای درمانی مردم، افزود: غالباً مراکز درمانی ما با یک فشاری روبرو است و جوابگوی نیاز درمانی این استان به دلیل وضعیت حجم بالای زوار نیست، چراکه بالای 20 تا 22 میلیون زائر در طول سال به این استان مشرف می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: در موضوع نیازهای دارویی و درمانی استان از سوی دولت و نهادهای مسؤول برنامه‌ریزی وجود ندارد.

علم‌الهدی خاطر نشان کرد: تاکنون صحبت‌های زیادی برای پیگیری این مشکلات با مسؤولان داشته‌ام اما این صحبت‌ها برای مسؤولان آنچنان تاثیری ندارد و تاکنون قدمی برای این موضوع برداشته نشده است.

وی با اشاره به اینکه بارها دیده شده که خانواده‌های آبرومند برای مراجعه به مراکز درمانی دچار مشکل شده‌‌اند، تاکید کرد: اگر آستان قدس همه امکانات درمانی خود را هم بسیج کند در نهایت جوابگوی 10 درصد نیاز زائران خواهد بود لذا باید فکری اساسی برای زیر ساخت درمانی این شهر کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه زائرین محور نیازهایشان حرم مطهر رضوی است اگر جریانی بیاید و امور زائرین را جوابگو باشد آن موقع این فعالیت قابل توجه خواهد بود. همچنین اگر آستان قدس رضوی بخشی از توانمندی‌های امدادی و درمانی خود را در اطراف حرم مطهر رضوی برای زائرین مستقر کند هم باز حرکت ارزشمندی صورت گرفته است.

علم الهدی تصریح کرد: به عنوان مثال راهنمایی و رانندگی طرح موفقی با عنوان خادم‌الرضا را اجرا کرد که به واسطه آن کمک به بهبود وضعیت ترافیک شهر و مراجعات جاده‌ها شد.

وی خاطرنشان کرد: در مشهد مقدس می‌توان طرح‌های ارزشمندی را برای کمک به وضعیت درمان شهر تدوین کرد و موسسه خیریه درمانی امدادگران عاشورا نیز می‌تواند در این مقوله پیش قدم باشد.

در ادامه این دیدار سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم‌صفوی مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا و همچنین رئیس هیئت امنای موسسه خیریه امدادگران عاشورا گفت: اگر چرخه فقر، بیماری و جهل با هم تطبیق داده شود آنگاه خانواده‌ها را از پا در می‌آورد.

رئیس هیئت امنای موسسه خیریه امدادگران عاشورا گفت: برای حل مشکل درمانی استان راه حل آن است که شما به عنوان نماینده ولی فقیه در استان محور شوید.

وی افزود: موسسه خیریه درمانی امدادگران عاشورا در آینده طرحی را آماده می‌کند که اجرای این طرح با کمک آستان قدس رضوی، شهرداری، سپاه پاسداران و وزارت بهداشت می‌تواند وضعیت خدمات رسانی درمانی به زائران را بهبود بخشد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار