معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال گذشته استان خراسان رضوی بیشترین میزان دریافت نشان سیب را در تولید محصولات غذایی به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۲۸۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۱ 28 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از مهر در مراسم بزرگداشت هفته سلامت در تالار ابن سینا مشهد با اشاره به شرایط دریافت نشان سیب سلامت گفت: نشان سیب سلامت به محصولاتی اعطا می شود که علاوه بر خاصیت غذایی، ارتقاء دهنده سلامتی جامعه باشند.

وی با اشاره به اینکه به محصولات ارتقاء دهنده سلامت جامعه نشان سیب سلامت اعطا می شود اظهار کرد: خراسان رضوی خوشبختانه در این راستا پیشگام و پیشتاز است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به شعار امسال سازمان بهداشت جهانی مبنی بر ایمنی غذا از مزرعه تا سفره اظهار کرد: اهداف این شعار با همکاری و هماهنگی درون و برون بخشی تحقق خواهد یافت.

صابری خاطر نشان کرد: ایمنی غذا بدین معنا نیست که تنها یک بخش از چرخه تولید مواد غذایی مسئولیت این امر را بر عهده دارد بلکه تمامی متولیان در بخش های مختلف تولید، نگهداری، عرضه و مصرف از زمان آماده سازی زمین تا زمانی که یک شهروند آن را به مصرف می رساند مسئول حفظ و ارتقاء ایمنی غذا هستند.

وی بیان کرد: در چرخه تولید مواد غذایی می توان با کمترین هزینه از آلودگی های میکروبی، انگلی و یا شیمیایی جلوگیری کرد و اگر به دلیل سهل انگاری این آلودگی وارد مرحله بعد شود به طور حتم آسیب های آن نیز بیشتر خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه شهروندان و مصرف کنندگان نیز نقش موثری در ایمنی مواد غذایی دارند خاطر نشان کرد: برخی از مصرف کنندگان در زمان خرید مواد غذایی، بیش از میزان نیاز تهیه می کنند و این امر موجب انباشت، تولید کپک های غیر قابل رویت و یا قابل رویت شده و مصرف آن موجب ورود سموم به بدن می شود.

صابری اظهار امیدواری کرد: با همکاری تمامی متولیان امر شامل کشاورزان، وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل استاندارد، سازمان صنایع غذایی، سازمان غذا و دارو، وزارت بهداشت، کسبه، کارخانه های تولیدی و مردم ایمنی مواد غذایی در جامعه بیش از پیش ارتقا خواهد یافت.

وی با بیان اینکه کارشناسان مواد کنترل و نظارت بر مواد غذایی به صورت دوره ای بر عملکرد مراحل مختلف تولید مواد غذایی نظارت دارند ادامه داد: این نطارت ها منجر به بهبود عملکرد واحدها در حوزه بهداشتی می شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری بر اساس برنامه ریزی های انجام شده به طور متوسط شش بار کارشناسان به واحدهای تولیدی مواد غذایی مراجعه خواهند داشت و نسبت به نمونه برداری اقدام می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار