معاون سازمان معدن و تجارت خراسان رضوی:
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مردم به مدارک صنفی فروشندگان توجه داشته باشند،همچنین مهر و امضای اتحادیه باید در ورودی مغازه نصب شودتا برای همه مردم قابل مشاهده باشد.
کد خبر: ۳۹۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱ 16 March 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از مهر، علی باخرد با بیان اینکه در آستانه سال نو واحدهای صنفی بسیاری در مشهد و سایر شهرهای خراسان رضوی در رسته های مختلف کالایی اقدام به اعمال تخفیف در قیمت کالا برای جذب مشتری کرده اند، اظهار کرد: تخفیف همه این واحدها صحیح نیست زیرا اعمال تخفیف با هر درصدی تابع شرایط خاص است و باید بر اساس آئین نامه عمل کنند و اگر تخفیف بیش از حد برای اجناس در نظر گرفته شد بود مردم از کیفیت آن کالا اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: طبق ماده ۸۴ قانون نظام صنفی هر واحد صنفی مستقل برای اعمال تخفیف در فروش کالاهای خود باید فهرستی از قیمت کالاهای مورد نظر قبل از تخفیف و بعد از تخفیف را تهیه کرده و به تایید رئیس یا نایب رئیس اتحادیه مربوطه برساند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مردم به مدارک صنفی فروشندگان نیز توجه داشته باشند، ادامه داد: مهر و امضای اتحادیه باید در ورودی مغازه نصب شود تا برای همه مردم قابل مشاهده و نصب آن به تایید بازرسان سازمان صنعت رسیده باشد، در این صورت اعمال تخفیف از سوی صاحب واحد صنفی مجاز است.

وی با اشاره به قانون نظام صنفی اضافه کرد: فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای که مساحت آن ها افزون بر دو هزار مترمربع است و بیش از دو شعبه داشته باشند برای اعمال تخفیف در عرضه کالاهای خود نیاز به گرفتن مجوز از اتحادیه ها ندارند.

باخرد عنوان کرد: جهت اطمینان خاطر و سهولت در امر خرید مردم، فروشگاه ها در صورت اعمال تخفیف در عرضه کالاهای خود باید فهرستی از قیمت کالا قبل و بعد از تخفیف تهیه کرده و آن در محل دید عموم قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز ۹۶ از ۱۵ اسفند همانند گذشته آغاز شده است، بیان کرد: همانند روال سال های قبل با هدف ایجاد ثبات و آرامش در بازار و مقابله با گرانفروشی و کم فروشی از طریق گروه های نظارتی و گشت های مشترک تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده در استان ادامه دارد. این طرح با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار، ادارات کل دامپزشکی و استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی اجرا شده و در آن ۱۵۰ گروه بازرسی در مشهد و ۷۰ گروه در شهرستان های خراسان رضوی با همراهی ۲۰۰ ناظر افتخاری فعالیت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار