پدیده می ایستد! پردیسبان و تبرک همچنان در سراشیبی
تحلیل تابناک از وضعیت فعلی شرکتهای بحران زده مشهد نشان می دهد که در این میان انگار شرکت تبرک که سال گذشته اقدام به فروش سهام خود کرد این روزها سهامداران خود را سر کار گذاشته است!؟
کد خبر: ۴۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۵ 01 June 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی، اواخر سال گذشته بود که بالاخره تب خرید و فروش سهام شرکت های غیر بورسی درخرسان رضوی و به خصوص مشهد به یکباره ترکید و موجی از استرس و نگرانی را در بین سرمایه گذاران بوجود آورد.

پدیده شاندیز، پردیسبان،شرکت تبرک، گرند سنتر و ... شرکت هایی بودند که یکی یکی پس از موفقت آمیز بودن فروش سهام توسط شرکت دیگر کورکورانه از یکدیگر تقلید و تا توانستند برگه سهام بدون پشتوانه و بی طی شدن روند قانونی فروختند!

در این میان خوشبختانه مسئولان استانی و قوه قضاییه که در آغاز سیاست سکوت را در پیش گرفته بودند بالاخره پس از همه گیر شدن این ویروس خطرناک (خرید و فروش سهام های غیر بورسی و دلالانی که از قبال آن به نان و نوایی رسیده بودند) واکنشی دیرهنگام از خود نشان دادند.

جالب اینکه شرکت پدیده که از 5 سال پیش اقدام به فروش سهام خود کرده بود طعم اولین برخورد ها را چشید.

علی رغم همه مشکلات موجود بر سر راه این شرکت به نظر می رسد با توجه به منابع مالی و املاک و مستقلات بسیاری که این مجموعه در اختیار دارد بعید به نظر می رسد مشکل چندانی در راضی نگه داشتن سهامداران خود داشته باشد، کاری که پردیسبان نتوانسته از عهده آن بر بیاید!

شرکت تبرک دیگر شرکت بزرگی بود که با توجه به برند خود توانست در مدت کوتاهی به گفته مسئولان این شرکت بیش از 300 میلیارد تومان سهام بفروشد.

پس از فروش این تعداد سهام و درگیر شدن بیش از 13 هزار نفر دادستان مشهد در اقدامی که قدری عجولانه و البته جسورانه به نظر می رسید حساب های این شرکت را در بانک مسدود و در مقطعی مدیرعامل این شرکت را نیز بازداشت کرد.

این شرکت دفتر خرید و فروش سهام خود را در بهترین نقطه شهر مشهد یعنی بلوار سجاد مشهد متمرکز کرده بود که این اقدام با توجه به مشکلات بوجود آمده زمینه را برای اعتراض سهامداران و ترافیک ناشی از آن ایجاد می کرد.

سپس این شرکت در اقدامی عجیب دفتر خود در بلوار سجاد را تعطیل و سهامداران را به بیابان های جاده چناران راهنمایی کرد تا دیگر کسی صدای اعتراض سهامداران را نشوند!

و اینک انگار این حربه شرکت تبرک جواب داده و دیگر دادستان نیز با این مجموعه کاری ندارد و بیچاره بیش از 10 هزار سهامداری که سرمایه و اندوخته خود را به جهت کسب سود در این شرکت سرمایه گذاری کرده اند.

این شرکت هر از چند گاهی با وعده هایی عجیب و غریب نظیر تهاتر با سهامی که قرار است در آینده وارد بورس شود! یا بازخرید سهام با پرداخت حواله (و نه چک) 7 ماهه و نرخ سود 20 درصدی! و پیشنهاد خرید رب و دیگر محصولات تبرک را به سهامداران می دهد تا از این سراشیبی که در آن افتاده نجات یابد.

سراشیبی سنگینی که علاوه بر این شرکت بزرگ بیش از 10 هزار نفر را نیز با خود به قعر فرو برده است.

به نظر می رسد با بیرون شهر رفتن دفتر خرید و فروش سهام همه بی خیال این شرکت شده و انگار نه انگار که شخصی بدون  مجوز از دستگاه ها 300 میلیارد تومان با وعده پرداخت سود از مردم کلاهبرداری و در برابرپولهایشان، کاغذ به اصطلاح سهام فروخته است!

نادر سلیمی راد - تابناک خراسان رضوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار