دانشجوی معلمي كه قرار بود در شهرستان بردسكن خدمت كند با اهداي اعضاي خود به ساير همنوعانش نه در بستر مرگ بلكه در بستر زندگي آرميد و انسان بودن را به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۴۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷ 12 June 2015
زینب میری ممرآبادی یکی از جوانان روستای ممرآباد از توابع شهرستان کاشمر است که جهت تحصیل و اشتغال با اتوبوس عازم مشهد بود، قبل از حرکت و سوار شدن به اتوبوس، جلوی ایستگاه نیروی برق فلکه شهربانی کاشمر، با یک دستگاه وانت مزدا برخورد کرده و بلافاصله به بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد اعزام می‌شود.

تلاش ها برای احیای بافت در حال تخریب مغزش نتیجه ای نمی دهد و وی جهت اهدای عضو با رضایت اولیائش به دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی می‌شود.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی، زینب میری ممرآبادی ۲۱ ساله،در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

ابراهیم خالقی خاطر نشان کرد: کلیه‌های زنده یاد زینب میری ممرآبادی به خانمی ۲۵ ساله و آقای ۳۲ ساله ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج میبردند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

وی تصریح کرد: کبد مرحومه نیز در بیمارستان منتصریه به خانم ۲۵ ساله ساکن مشهد پیوند شد و به بیمار زندگی دوباره بخشید، همچنین قرنیه های این مرحومه در بیمارستان خاتم‌الانبیاء به خانمی ۲۹ ساله ساکن مشهد پیوند شد.

خالقی اضافه کرد: قسمتی از پوست زنده‌‌یاد نیز به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) جهت پیوند ارسال شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار