در افتتاح اولین مدرسه بین‌المللی شرق کشور در مشهد مطرح شد؛
رئیس‌گروه مدارس بین‌الملل اتباع خارجی و سفارت‌خانه‌ها تصریح کرد: هدف از ایجاد مدارس بین‌المللی، رشد همدلی و دیپلماسی آموزشی است.
کد خبر: ۵۰۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 26 September 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ مؤمنه قاسمی، صبح امروز، در مراسم افتتاح نخستین مدرسه بین‌المللی شرق کشور، با بیان این‌که «احداث مدارس بین‌الملل در ایران قدمت 34 ساله دارد»، اظهار کرد: در تلاش هستیم این مدارس را بر حسب نیازها و فرهنگ‌های کشورهای مختلف و با امکانات آموزشی مناسب توسعه دهیم.

رئیس‌گروه مدارس بین‌الملل اتباع خارجی و سفارت‌خانه‌ها افزود: با توجه به شرایط منطقه و مهاجرت‌های گسترده مدارس بین‌الملل می‌توانند امکانات آموزشی برای مهاجران را فراهم کند و همدلی و دیپلماسی آموزشی را رشد دهد.

قاسمی با بیان این‌که «هم‌اکنون 14 مدرسه بین‌الملل در داخل و خارج از کشور فعالیت می‌کنند»، اظهار کرد: در حال حاضر، 9 مدرسه سفارت‌خانه داریم که در تهران مستقر هستند و 4 مدرسه نیز در خارج از کشور، که به‌طور کلی حدود 3 هزار و500 دانش‌آموز ایرانی و غیرایرانی در داخل و خارج از کشور در این مدارس تحصیل می‌کنند.

همچنین محمد‌رضا حمیدی‌پور، مدیر مدرسه بین‌المللی شکوه ایرانیان، اظهارکرد: نظام آموزش بین‌المل مدارس ایران، بر اساس اسناد تحولی آموزش‌وپرورش، با رویکرد شکوفایی فطرت الهی و با استفاده از زبان مشترک به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نژاد، ملیت و ادیان متفاوت می‌پردازد؛ به‌گونه‌ای که آن‌ها را برای آموزش، کار و یا زندگی در محیط بین‌المللی آماده می‌سازد. 

حمیدی‌پور با بیان این‌که «مدرسه بین‌‌المللی شکوه ایرانیان به‌عنوان نخستین مدرسه بین‌المللی شرق کشور در مشهد ایجاد شده است»، افزود: این مدرسه از دانش‌آموزان ایرانی و غیرایرانی دختر و پسر واجد شرایط در کلیه مقاطع تحصیلی ثبت نام می‌کند و سرفصل‌ها و کتاب‌های درسی با هماهنگی مرکز امور بین‌الملل مدارس خارج از کشور به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار