مدیر آمار، تحلیل و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد در این رابطه، با اشاره به ماموریت‌های حوزه مطبوعش گفت: رصدخانه شهر هوشمند یکی از پروژه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۵۱۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 24 October 2017
به گزارش تابناک : حسین عبدالله‌زاده در گفتگو با خبرنگاران، با بیان این مطلب اظهار کرد: استقرار و راهبری نظام جامع آماری شهرداری با تکیه بر سایر عناصر نظام برنامه‌ریزی، به منظور بهبود عرضه بهینه، بهنگام، گسترده و با قابلیت دسترسی همیشگی آمار و اطلاعات یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های این مدیریت است.
وی ابراز کرد: بروزرسانی و نگهداری بانک‌های اطلاعاتی و پردازش آمار و اطلاعات موردنیاز شهرداری از طریق بکارگیری سیستم‌های اطلاعاتی بهینه انجام می‌گیرد.
عبدالله‌زاده با اشاره به طراحی و بکارگیری نظام صحه‌گذاری بر آمار و اطلاعات، با هدف ارتقای کیفیت آمارهای ثبتی تصریح کرد: استقرار و راهبری نظام تحلیل اطلاعات و داده کاوی، جهت دستیابی به تحلیل‌های متناسب با نیازهای مدیریت شهری به صورت ویژه در دستورکار قرار دارد.
به گفته وی، طراحی و استقرار نظام مدیریت عملکرد سازمانی در ابعاد راهبردی، تاکتیکی و عملیاتی، با بهره‌گیری از سیستم‌ها و سامانه‌های جامع و یکپارچه از دیگر ماموریت‌های مدیریت آمار، تحلیل و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد محسوب می‌شود.
مدیر آمار، تحلیل و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد از طراحی، تدوین و استقرار نظام یکپارچه کنترل پروژه مبتنی بر برنامه، بودجه و فرآیندها خبر داد و گفت: علاوه بر پایش و ارزیابی عملکرد در راستای اصلاح سیاست‌ها، برنامه‌ها و فرآیندها، گزارش‌های کلان عملکرد ادواری نیز تدوین می‌شود.
وی افزود: در برنامه میان مدت 93-97 شهرداری مشهد بر یکپارچه‌سازی آمار و اطلاعات در سطح مدیریت شهری و سایر نهادها به عنوان یک موضوع راهبردی تاکید شده است.
عبدالله‌زاده ادامه داد: با شناخت مشکلات و تنگناهای نظام تولید و انتشار آمار در شهرداری مشهد، 3 مضمون استراتژیک و 12 مساله کلیدی این حوزه شناسایی و برای حل آنها در نقشه استراتژی نظام آمار هدف‌گذاری شده است.
وی در خصوص سالنامه‌های آماری شهرداری مشهد که در سنوات اخیر تهیه شده است، بیان کرد: تحلیل وضع موجود و پیش‌بینی وضعیت آینده در حوزه‌های مختلف مستلزم وجود داده‌های آماری دقیق، جامع و به‌روز است.
مدیر آمار، تحلیل و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: آمار و اطلاعات یکی از عوامل مؤثر و ضروری برای برنامه‌ریزی، ارزیابی عملکرد و تصمیم‌گیری در سطوح مختلف مدیریت شهری بوده و سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و کارشناسان برای تدوین راهبردها، سیاست‌گذاری و تعیین خط مشی نیازمند داده‌های آماری هستند.
وی گفت: مدیریت آمار و تحلیل اطلاعات با احساس نیاز به جمع‌آوری آمار و اطلاعات مجموعه شهرداری به صورت مکانیزه و حذف روش‌های سنتی برداشت آن و کمک به برنامه‌ریزی از سال 1386 نسبت به استقرار سامانه برداشت اطلاعات (سبا) اقدام کرده است.
عبدالله‌زاده ادامه داد: به منظور ارائه آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد مجموعه‌های شهرداری مشهد و بهره‌گیری از آن در جهت برنامه‌ریزی‌های آتی و استفاده همکاران بخش‌های مختلف از آمارهای عملکردی، مجلدی با عنوان سالنامه آماری شهرداری مشهد سال 1395 بر اساس مستندات سامانه سبا تهیه شده است.
به گفته وی، در این مجلد جهت ارائه بهتر اطلاعات و مقایسه افزایش و یا کاهش آن، آمارهای سال 1395 با سال 1394 مقایسه و درصد تغییرات آن محاسبه شده است.
مدیر آمار، تحلیل و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد پروژه رصدخانه شهری شهر هوشمند را از جمله طرح این مدیریت برشمرد و گفت: حرکت به سمت تحقق مفهوم شهر هوشمند مشهد یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه به شمار می‌رود.
وی گفت: قابلیت رصد و پایش مقادیر کمی، متغیرهای پارامتریک و شاخص های وضع موجود شهر مشهد یکی از دستاوردهای برپایی رصدخانه شهری است.
به گفته عبدالله‌زاده، در قالب رصدخانه شهری امکان بهره‌مندی از آمار در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و تاثیرگذاری بیشتر در برد استراتژیک فراهم می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پیش نمایش پروژه‌ها پیش از اجرا و امکان جانمایی و مکان‌یابی صحیح المان‌ها، پیاده‌سازی تحلیل‌های فضایی در رابطه با مسئله‌ها و چالش‌های مدیریت شهری و انطباق لایه‌های اطلاعاتی و آماری و تولید ارزش‌های دانش مبنا و تضارب داده‌ها از دیگر قابلیت‌های رصدخانه شهر هوشمند است.





منبع : شهرفردا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار