معاون آبفای مشهدمقدس گفت: متاسفانه مصرف آب شهروندان مشهدی بالاتر از استاندارد جهانی است.
کد خبر: ۵۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 05 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سعید آزاده در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: با توجه به آمار و ارقام‌های موجود هر مشهدی روزانه بین 200 تا 220 لیتر آب مصرف می‌کند. با توجه به اقلیم موجود در این شهرستان و دمای هوا این میزان مصرف آب بسیار بالاتر از حد مجاز است.

وی با بیان اینکه فاکتورهای مختلفی در وقوع بحران آب نقش آفرینی می‌کنند تصریح کرد: فصل سال، میزان مصرف، درجه حرارت، میزان بارش و جمعیت منطقه از جمله فاکتورهایی است که در وقوع این بحران می‌تواند مؤثر باشد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف آب و فاضلاب مشهد با تأیید کاهش فشار آب در برخی از نقاط شهر مشهد خاطرنشان کرد: در برخی از ساعات شبانه روز و در روزهای ویژه فشار آب به دلیل حجم بالای استفاده کاهش می‌یابد.

آزاده افزود: در برخی از ساعات شبانه روز به ویژه در روزهای تعطیل بیشتر خانه‌ها شیر آب باز دارند، از کولر آبی استفاده می‌کنند، استحمام می‌کنند و یا به کارهای نظافتی می‌پردازند به طور طبیعی فشار آب کاهش می‌یابد.

وی استفاده از لوازم استاندارد را یکی از عوامل بسیار مهم در صرفه جویی آب عنوان کرد و افزود: به‌عنوان مثال دوش‌های آب غیراستاندارد در هر ساعت 800 لیتر آب مصرف می‌کنند در صورتی که دوش‌های استاندارد 300 لیتر آب در ساعت مصرف می‌کنند و اگر توجه شود این تفاوت بسیار چشمگیرتر از آن است که بتوان از آن صرف نظر کرد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف آب و فاضلاب مشهد خاطرنشان کرد: همچنین اصلاح عادت‌های نادرست نیز می‌تواند نقش مهمی در عبور از بحران آب داشته باشد.

آزاده افزود: بسیار دیده شده که عادت‌های اشتباه مصرف از جمله شستن حیاط و شست و شوی اتومبیل به صورت سنتی آن هم در فصل تابستان انجام می شود و با وجود تبلیغات زیادی که در این زمینه انجام می‌شود، افراد یادی توجه چندانی به آن نمی‌کنند.

وی تأکید کرد: این رفتارها در کنار استفاده از لوازم غیراستاندارد سبب شده است که میزان مصرف آب در کشور ما از بسیاری از کشورهایی که اقلیم مرطوبی و میزان بارندگی بالایی دارند نیز بیشتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار