دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره انکولوژی ایران:
دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره انکولوژی ایران در پاسخ به تسنیم گفت: موازی با کنگره یاد شده، نمایشگاه دارو با حضور ۲۷ نماینده شرکت‌های خارجی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۹۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳ 01 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از تسنیم، ابوالقاسم اللهیاری در نشست خبری چهاردهمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران و کنفرانس سالانه پرستاری سرطان در بیمارستان امام رضا(ع) اظهار داشت: این کنگره از 22 الی 24مهرماه 94 در محل همای 1و به مدت 3 روز و با حضور200 متخصص سرطان خون برگزار می‌شود.

وی پیرامون مداخلات سایر شاخه‌های علوم پزشکی در کنگره یاد شده تصریح کرد: علاوه بر متخصصین خون و سرطان بالغین، متخصصان رشته هایی همچون اورولوژی، جراحی های زنان و زایمان، رادیوتراپی، جراحی عمومی و جراحی سرطان، جراحی کلیه و مجاری ادراری، گوارش و ریه، ایمونولوژی و پرستاری در مقطع کارشناسی و دکترا در این کنگره مداخلاتی را دارند.

دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره انکولوژی ایران در ارتباط با مهلت ارسال مقالات و ثبت نام بیان کرد: آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه کنگره، 31 مرداد 94 و آخرین مهلت ثبت نام 31 شهریور ماه پیش بینی شده است که در صورت تقاضای افراد تاریخ‌های ذکر شده می‌توانند مورد تمدید قرار بگیرند.

اللهیاری مهمترین هدف از برگزاری این کنگره را به روز رسانی اطلاعات پزشکی متخصصان این حوزه دانست و تاکید کرد: طب انکولوژی یا به اصطلاح سرطان شناسی از پویایی بالایی برخوردار بوده و اطلاعات تشخیصی و درمانی سرطان‌ها به طور مداوم در حال به روز رسانی است و برگزاری این کنگره فرصت تازه کردن اطلاعات پزشکان را فراهم می‌کند.

وی در زمینه محورهای کنگره یاد شده خاطرنشان کرد: سرطان‌های سینه، معده، روده بزرگ، ریه، دستگاه‌های ادراری و تناسلی، لنفاوی و اختلالات هماتولوژیک از جمله محورهای این کنگره هستند که به تازگی اخلاق پزشکی نیز به این مجموعه محورها افزوده شده و برای شرکت کنندگان 15.5 امتیاز در نظر گرفته شده است.

دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره انکولوژی ایران پیرامون آمارهای قابل اعتماد بیماری سرطان در کشور اظهار کرد: آمار مبتلایان به سرطان در کشور نسبت به میانگین کشورهای اروپایی کمتر بوده و همچنین سن ابتلا به سرطان در ایران از کشورهای غربی نیز کمتر است.

اللهیاری عوامل محیطی و وراثت را از جمله فاکتورهای ابتلا به بیماری سرطان عنوان کرد و گفت: در بروز بیماری سرطان عواملی همچون وراثت و عوامل محیطی نقش به سزایی دارند و از آنجا که مداخله در حوزه وراثت غیر قابل درمان است، مداخله در حوزه پیشگیری و کنترل عوامل محیطی مورد نظر متخصصان است.

وی در ارتباط با پنل‌های کنگره یاد شده افزود: در حوزه تازه‌های سرطان 6 پنل با عناوین تازه‌های تشخیص درمان، سرطان سینه، معده، روده بزرگ، ریه و دستگاه‌های ادراری به همراه 2 کارگاه ویژه پرستاری و شیمی درمانی در نظر گرفته شده است.

دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره انکولوژی ایران در پاسخ به خبرنگار تسنیم مبنی بر نمایشگاه تولیدات دارویی موازی با کنگره بیان کرد: موازی با کنگره، نمایشگاه تولیدات دارویی با حضور نمایندگان 27 شرکت تولید داروی خارجی و 7 شرکت داخلی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار