مدیرعامل ‌آتش‌نشانی ‌شهرداری نیشابور از نجات معجزه‌آسای مقنی روستای ساقی‌بیگ سرولایت این شهرستان توسط امدادگران سازمان مذکور خبر داد.
کد خبر: ۷۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 04 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سید حسن حسینی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: ساعت 11:15 حادثه به سامانه 125 سازمان اطلاع‌رسانی و دو تیم تخصصی به سرپرستی محمد حسن اکبرآبادی معاون عملیات سازمان که در آن نصیب‌پور و فولادی متخصصان نجات حضور داشتند به محل اعزام شدند، این تیم‌ها مسیر کم عرض 85 کیلومتری نیشابور تا روستا را ظرف 50 دقیقه طی کردند.

وی افزود: دو طرح عملیاتی طراحی شد که با حذف طرح خاکبرداری و طوقه‌چینی بدنه چاه به‌خاطر افزایش سرعت امداد‌رسانی، طرح خاک‌برداری با بیل بکو با رعایت جوانب احتیاطی به عمق هفت متر انجام شد که در کمال تعجب صدای مصدوم به گوش امدادگران رسید.

مدیرعامل ‌آتش‌نشانی ‌شهرداری نیشابور گفت: زمان وقوع حادثه حدود ساعت 11 بود که البته در آن مقطع آتش‌نشانی شهر چکنه با وجود کمبود امکانات به محل اعزام شده بودند ولی نتوانستند خدمتی کنند، البته همراه با خودروهای سازمان آتش‌نشانی نیشابور، پیش‌بینی‌های ضروری یک دستگاه آمبولانس از آرامستان بهشت فضل به ساقی بیگ رفته بود.

وی اضافه کرد: در این مرحله به صورت دستی به عمق 3 مترخاک برداری شد که مقنی 55 ساله از عمق 10 متری زمین در ساعت 16 به بالا کشیده شد.

مدیرعامل ‌آتش‌نشانی ‌شهرداری نیشابور با اشاره به اینکه این عملیات از منحصر به فردترین عملیات‌های سازمان طی سال جاری است، خاطرنشان کرد: این فرد ‌با محدود اکسیژن باقی‌مانده میان ذرات سنگ‌ریزه و چال شخص مدفون شده پس از گذشت، 5 ساعت زنده به بیرون منتقل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار