موضع دادستان کل کشور درباره تخلفات بابک زنجانی و پدیده شاندیز
دادستان کل کشور در پاسخ به سئوالی درباره شرکت پدیده شاندیز که خبرنگار با عنوان «پ.ش» از آن یاد کرد موضوع تخلفات اراضی این شرکت و احداث بنا در بستر رودخانه را نام برد و همچنین درباره تخلفات « ب.ز » گفت: نام بردن از فردی که به کشور خیانت کرده است با حروف الفبا مفهومی ندارد.
کد خبر: ۷۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 11 August 2015
به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در مورد پرونده شرکت (ش- پ) در برنامه زنده تلویزیونی نگاه یک، گفت: این ارقام مربوط به اراضی است که در اختیار این شرکت قرار گرفته و بخشی از این اراضی بدون مجوز تغییر کاربری داده شده و بخشی نیز به آن افزوده شده است.
وی افزود: 80 درصد این شرکت، متعلق به یک فرد است و فقط 20 درصد آن سهام مردم است؛ اما مردم سپر این فرد قرار گرفته اند.
رئیسی گفت: تخلف این شرکت به نوع تغییر کاربری و ساخت و ساز در بستر رودخانه و شکایت وزارتخانه ها و دستگاهها از آن است که دادستانی مشهد و استانداری خراسان رضوی پیگیر تخلفات این شرکت است.
وی افزود: برای حفظ حقوق مردم و سهامداران، تولید این شرکت ادامه می یابد.
توضیحات دادستان کل کشور در خصوص آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز/ سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها شاکی پروندهدادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این شرکت مدتها در برابر چشم دستگاه های نظارتی فعال بوده و از قول شما نقل شده که برخی مدیران در برابر تخلفات صورت گرفت اغماض کرده اند، در رابطه با این موضو ع توضیح دهید، گفت: اگر دریک مقطع زمانی کسی مدیریتی و مسئولیتی داشته باشد و بعدها مشخص شود که در زمان مدیریت وی قصوری صورت گرفت حتما باید به آن مقطع زمانی برگردیم؛ چرا که آنها مسئولیت داشتند و باید پاسخگو باشند.
رئیسی افزود: تعدادی از مسئولانی که در مورد این شرکت اغماض و کوتاهی کرده اند؛ مورد پیگیرد قضایی قرار گرفته اند.
وی درباره فشارهایی که به قوه قضائیه در بررسی برخی پرونده ها وارد می شود، افزود: در این موضوع برخی به خود اجازه می دهند که بگویند پرونده را از فلان قاضی بگیرید و به قاضی دیگری بدهید و یا به قاضی تهمت می زنند.
رئیسی گفت: در قوه قضائیه اراده جدی برای بررسی پرونده ها بدون اغماض و توجه به فضاسازیها وجود دارد.
وی درباره علت دیر صادر شدن برخی احکام پرونده های فساد اقتصادی وی درباره علت دیر صادر شدن برخی احکام پرونده های فساد اقتصادی نیز گفت: در بررسی این پرونده ها برای جلوگیری از بهانه جویی ها و صدور رای متقن، دقت مضاعف نیاز است.
دادستان کل کشور با بیان اینکه مسئولان کشور عموماً سالم هستند و بنای نظام اسلامی برخورد با مفاسد است،تاکید کرد: اجازه نمی دهیم فساد در جایی لانه کند.
وی درباره ب . ز نیز گفت : اموال خارج از کشور وی در مالزی یا ترکیه که آدرس داده هنوز بازنگشته است.
حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد : اگر کسی معتقد به فساد هست باید اعلام کند چون اعلام بی مبنا و بی سند تشویش اذهان عمومی است.
وی درباره وجود بابک زنجانی دوم و سوم یادآور شد هنوز به ما چیزی اعلام نشده و اسناد و گزارشاتی نرسیده است.
به گفته ایشان که نظر شخصی خویش خواند ، فساد آشکار و بین برای همه در جامعه ایجاب می کند که فرد فاسد مهر فساد بر پیشانیش بخورد و دیگر با حروف الفبا سخن گفتن درباره این فرد درست نیست وقتی خیانت محرز شد باید کاملا مشخص شود او مفسد است و قانونمند هم هست که بعد از اثبات و قطعی شدن حکم این اتفاق بیفتد.
گفتنی است این موضعگیری صریح مقام قضایی که رسانه رسمی قوه قضائیه میزان نیز بخشی از آن را منتشر کرد درباره متهم مالک پدیده در حالی صورت می گیرد که حکم قضایی رسمی وی هنوز صادر نشده و اغماض کنندگان وقت به تعبیر دادستان محترم بعضا مناصب بالایی داشتند و دارند و ضمن ضرورت بررسی مسایل و تخلفات، برخی کارشناسان نقش پدیده را در اشتغالزایی و پیشبرد اقتصاد مقاومتی در استان مشهود می‌دانند.

نام بردن از فردی که به کشور خیانت کرده است با حروف الفبا مفهومی ندارد!/مردم سپر مالک پدیده شده‌اند!/
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
دست بردارید از این لجاجت و منم . اینقدر ملت را به خود بدبین نکنید .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
سلام ما سپر کسی نشدیم . ما سپر و محافظ سرمایه های خود هستیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار