رئیس کمیسیون نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد:
رئیس کمیسیون چشم انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در بحث چشم‌انداز 1404 بعد از فرهنگ‌سازی نیازمند جریان‌سازی هستیم.
کد خبر: ۷۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 12 August 2015
محمدابراهیم مداحی در کارگاه علمی آموزشی چشم‌انداز 1404 جمهوری اسلامی که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما در بحث چشم‌انداز 1404 بعد از فرهنگ‌سازی نیازمند جریان‌سازی هستیم که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروز کشور ترکیه از طریق اقتصاد و فرهنگ به دنبال امپراطوری عثمانی است، افزود: باید توجه داشته باشیم که سند چشم‌انداز راز بقای ایران است و اگر ما به این سند توجه نداشته باشیم در آینده نابود می‌شویم.

رئیس کمیسیون چشم‌انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: امروز دانشگاه‌های ما با کاهش دانشجو مواجه هستند و در تحصیلات تکمیلی شاهد افزایش تعداد دانشجویان هستیم و اگر همین شرایط ادامه یابد دانشگاه‌های ما باید اماکن خود را واگذار کنند لذا در دانشگاه‌ها به دانش بنیادین و پژوهش‌محوری توجه شود.

وی تصریح کرد: هگل اندیشمند غربی ایران را منشا امپراطوری در جهان می‌داند و بر اساس مطالعات شورای آتلانتیک به آمریکا توصیه شده به ایران اجازه دهد نقش تاریخی خود را بر عهده گیرد تا کشورهای منطقه نیز در آسایش باشند و اینها امروز فهمیده‌اند زیرا ایران قدرتی بزرگ در منطقه است.

رئیس کمیسیون چشم‌انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز ایران اسلامی از لحاظ سیاسی و امنیتی در منطقه رتبه نخست و در جهان دارای رتبه دهم است که البته در برخی از آمارها ایران را سیزدهم بیان می‌کنند که در این آمار قدرت بسیج و پدافند غیرعامل مورد توجه قرار نگرفته و امروز بعد از 500 سال در آب‌های آزاد جهان خودنمایی می‌کنیم و هیچ معاهده‌ای در منطقه بدون امضای ایران محقق نمی‌شود اما متاسفانه در بحث اقتصادی متاسفانه قدرت زیادی در منطقه و جهان نداریم که باید به شدت مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در حوزه فرهنگی بر اساس استانداردهای جهانی در منطقه رتبه پنجم و در جهان رتبه 68 هستیم که متاسفانه با توجه به اینکه انقلاب ما فرهنگی بوده به این موضوع در کشور توجه نشده و متاسفانه افت اخلاقیات، افزایش طلاق و مطالعه کم سبب این رتبه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار