رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی خبر داد:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: بر اساس ابلاغ جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از محل اجرای ماده 180 مبلغ 33.3 میلیارد تومان به اعتبارات استانی خراسان رضوی اختصاص یافت.
کد خبر: ۷۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ 15 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و تشریفات استانداری خراسان رضوی، رضا جمشیدی اظهار داشت: به منظور استفاده متوازن از امکانات کشور، توزیع عادلانه، رفع تبعیض، ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه‌یافته و تحقق پیشرفت و عدالت، دولت موظف است در توزیع منابع به گونه‌ای عمل کند تا فاصله شاخص برخورداری مناطق کم‌برخوردار با متوسط کشور در هر سال حداقل 10 درصد کاهش یابد.

وی گفت: به استناد قانون سه درصد از اعتبارات بودجه عمومی دولت در قالب ردیف‌های مشخص برای مصارف معین در بودجه‌های سنواتی در اختبار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار می‌گیرد که در راستای اهداف قانون هزینه می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی افزود: در بودجه امسال کشور مبلغ 6 هزار و 675 میلیارد تومان برای اجرای حکم ماده 180 در قالب جدول 2 ـ 10 منظور شده است.

جمشیدی خاطرنشان کرد: 600 میلیارد تومان از مبلغ فوق اعتبارات استانی است که در قالب اعتبارات پیوست قانون به استان‌ها ابلاغ شده و سهم خراسان رضوی 33.3 میلیارد تومان معادل 5.6 درصد است.

وی گفت: مبلغ 3 هزار و 645 میلیارد تومان از اعتبارات این ماده، اعتباراتی است که به صورت استانی در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد که سهم خراسان رضوی حدود 186 میلیارد تومان معادل 5.1 درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مبلغ 2 هزار و 430 میلیارد تومان باقی‌مانده به پروژه‌های ملی و ملی استانی شده اختصاص می‌یابد که سهم استان حدود 124 میلیارد تومان است.

جمشیدی گفت: بر اساس ابلاغ جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از مبلغ فوق 33.3 میلیارد تومان آن اعتبارات استانی پیوست قانون و 185.8 میلیارد تومان آن سایر اعتبارات استانی است.

وی افزود: سهم هر یک از شهرستان‌های استان در هر دو منبع مذکور در ابلاغیه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تعیین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: این اعتبارات بر اساس دستورالعمل اجرای بودجه و تنظیم موافقت‌نامه‌های استانی که توسط سازمان ابلاغ شده صرفا به احداث و تکمیل مدارس، احداث و تکمیل خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی، یکپارچه‌سازی، تجهیز و نوسازی اراضی سنتی اختصاص می‌یابد.

وی گفت: در مجموع کل اعتبارات خراسان رضوی از محل اعتبارات ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه کشور 343 میلیارد تومان معادل 5.1 درصد از کل اعتبارات کشور است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی همچنین از تامین اعتبار حقوق و مزایای مستمر و سایر هزینه‌های پرسنلی مستخدمان جدید دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.

جمشیدی با اعلام این خبر افزود: بر اساس ابلاغیه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، حدود 8 میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار مربوط به استخدام 535 از کارکنان جدید الاستخدام دستگاه‌های اجرایی مشمول بودجه استانی ابلاغ شد.

وی ادامه داد: از مبلغ فوق 6 میلیارد و 800 میلیون تومان مربوط به اعتبارات حقوق مستمر و یک میلیارد و 300 میلیون تومان آن سایر هزینه های کارکنان مذکور می باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: بر اساس اقدامات انجام شده قبلی و سهمیه استخدامی ایثارگران مربوط به سال‌های 91 و 92 تعداد 702 نفر از محل سهمیه 25 درصد ایثارگران شامل 11 نفر دکتری، 41 نفر کارشناسی ارشد، 557 نفر کارشناسی، 51 نفر فوق دیپلم و 33 نفر دیپلم در 17 دستگاه اجرایی استان به کار گرفته می‌شوند.

جمشیدی اظهار داشت: از این تعداد، 535 نفر در 15 دستگاه اجرایی مشمول اعتبارات استانی و 167 نفر در دو دستگاه مشمول اعتبارات ملی به کار گرفته می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار