شهردار سبزوار گفت: تملک اراضی تپه سبزواری‌ها در دستور کار شهرداری این شهرستان قرار دارد.
کد خبر: ۸۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 28 August 2015
محمدعلی طالبی در نشست خبری با رسانه و خبر سبزوار با اشاره به منطقه تاریخی تپه سبزواری‌ها با بیان اینکه تملک اراضی مربوطه به این محوطه تاریخی در دستور کار شهرداری است، اظهار داشت: در حال حاضر 10 هزار متر عرصه در این منطقه در تملک شهرداری بوده که این میزان در محدوده کاوش تپه واقع نشده است.

وی با بیان اینکه شهرداری رعایت حقوق مالکان در منطقه تپه تاریخی سبزواری‌ها در دستور کار خود دارد، تصریح کرد: راهبرد ما در این زمینه توافق با مالکان برای تملک زمین و حفظ حقوق شرعی و قانونی آنان است و اگر اینگونه نتوانیم کار را پیش ببریم زمین معوض یا خرید را در دستور کار قرار می‌دهیم.

طالبی با بیان اینکه فرآیند تملک اراضی این منطقه یک امر فوری نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش جنوبی تپه توسط میراث فرهنگی تملک و حفاظت شده و ما در حال حاضر دو مالک دارای سند در این منطقه حضور دارند و بسیاری از افراد دارای قول‌نامه هستند که ما تنها چهار قول نامه از این افراد را رویت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های شهرداری توسعه این منطقه به عنوان قطب گردشگری است، یادآور شد: ایجاد سایت موزه در این منطقه در اشتغال‌زایی و توسعه شهرستان سبزوار دارای اهمیت است و شهرداری نیز در این زمینه در کنار میراث فرهنگی قرار دارد.

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان اینکه شورای اسلامی شهر به عنوان پشتیبان طرح‌های کاوش در تپه تاریخی سبزواری‌ها در کنار میراث فرهنگی قرار دارد، اظهار داشت: این تپه در منحصر به فردترین شرایط و موقعیت قرار دارد و نزدیکی آن به مسیر بین‌المللی می‌تواند زمینه خوبی را برای حضور توریست و گردشگران در شهرستان فراهم کند.

مسعود پسندیده با بیان اینکه متأسفانه صنعت گردشگری سبزوار به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه در منطقه سبزوار مورد غفلت واقع شده است، عنوان کرد: امیدواریم تا با کاوش‌های صورت گرفته در این منطقه شاهد توسعه این صنعت در سبزوار باشیم.

وی با بیان اینکه پیگیر هستیم تا بتوانیم این منطقه را تاریخی را به ثبت جهانی نیز برسانیم، افزود: در حال حاضر تپه در سطح ملی دارای اعتبار است و حضور کاوشگران و باستان‌شناسان در سطح ملی برای اجرای عملیات کاوش در این منطقه نشان از این موضوع دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار