با حضور جمعی از مسئولان شهری و همزمان با هفته دولت نخستین دفتر سرمایه‌‌گذاری غرب خراسان رضوی در سبزوار به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۸۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 30 August 2015
در مراسم افتتاح نخستین دفتر سرمایه‌گذاری غرب خراسان رضوی که در محل دفتر سرمایه‌گذاری شهرداری سبزوار برگزار شد، فرماندار سبزوار با بیان اینکه مجوز احداث این دفتر با پیگیری‌های مجدانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی گرفته شده است، اظهار داشت: احداث این دفتر در توسعه اقتصادی منطقه و جذب سرمایه‌گذاران نقش بسزایی دارد.

احمد برادران با بیان اینکه دفتر سرمایه‌گذاری در شهرستان در ابتدا توسط شهرداری راه‌اندازی شده بود، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و اخذ مجوز این دفتر به دفتر سرمایه‌گذاری‌های شهرستان تبدیل و چارت سازمانی جدیدی برای آن پیش‌بینی و ابلاغ می‌شود.

برادران با بیان اینکه این شهرستان دارای مزیت‌های بسیاری در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری است و می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی را ایجاد کند، عنوان کرد: امیدواریم با استقرار این دفتر سرمایه‌های شهرستان به سمت سرمایه‌گذاری برود.

وی با بیان اینکه نگاه دولت تدبیر و امید ساماندهی سرمایه‌های بخش خصوصی و مردم در زمینه ساخت کارخانه و کارگاه‌های صنعتی است، عنوان کرد: شهرستان سبزوار با دارا بودن دو شهرک صنعتی و بیش از 70 کارگاه و کارخانه شرایط خوبی را برای سرمایه‌گذاری دارد.

وی با بیان اینکه نزدیک بودن فاصله این شهرستان با کشورهای آسیای میانه و کشورهای حوزه CIS شرایط خوبی را در حوزه حمل و نقل کالا از سبزوار به این کشورها فراهم کرده است، گفت: شهرستان سبزوار امروز به عنوان پلی اقتصادی برای ارتباط با کشورهای آسیای میانه محسوب می‌شود و اخذ مجوز دفتر سرمایه‌گذاری شهرستان برای نخستین‌بار و استقرار آن قطعا در معرفی قابلیت‌ها، مزیت‌های اقتصادی، ظرفیت‌های صنعتی و معدنی به سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی موثر است.

فرماندار سبزوار اضافه کرد: وجود نیروگاه‌های برق، کارخانه‌های سیمان در سطح منطقه و زیرساخت‌های مهمی مانند بزرگراه، خطوط آهن و فرودگاه فرصت خوبی را برای سرمایه‌گذاران و اجرای طرح‌های اقتصادی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه این دفتر در بنایی به مساحت هزار و 100 متر مربع و با ارزش بالغ بر 15 میلیارد ریال در سه بخش اداری، سالن جلسات و دفتر نمایندگان و کارشناسان احداث شده است، گفت: این دفتر در خانه تاریخی ترشیزی‌ها که یکی از ابنیه‌های زیبای تاریخی این شهر محسوب‌ می‌شود، مستقر شده است.

کلنگ‌زنی مجتمع رفاهی دانشگاه حکیم سبزواری

همچنین امروز با حضور مسئولان شهری کلنگ احداث مجتمع خدمات رفاهی دانشگاه حکیم سبزواری در متراژ 8 هزار متر مربع در این دانشگاه به زمین خورد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در این مراسم با بیان اینکه مساحت این پروژه 8 هزار متر مربع شامل ابنیه، سالن چند منظوره و فضای سبز است، اظهار داشت: در فاز یک این پروژه 4 هزار متر مربع فضا سازی با اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان انجام شده است که تمام هزینه تامین شده است.

جواد حدادنیا با اشاره به اینکه قرار داد فاز یک پروژه با پیمانکاری از تهران منعقد شده است، گفت: فاز دو این پروژه شامل رستوران‌ها و تالارهای دانشگاه است که مناقصه آن در چند هفته آینده برگزار و اعتبارات مورد نیاز آن در آینده نزدیک تامین می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی دانشگاه، عنوان کرد: خوابگاه دانشگاه یکی از پروژه‌های عمرانی است که بیش از سه سال متوقف شده است و با وجود اینکه این طرح جزو پروژه‌های ملی به شمار می‌رود، متاسفانه در ردیف اعتباری دولت دیده نشده است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به سالن ورزشی دانشگاه نیز گفت: عملیات عمرانی این سالن از سال 86 آغاز شده که تقریبا رو به اتمام است و در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار