وزیر راه ‌و‌ شهرسازی:
وزیر راه ‌و‌ شهرسازی گفت:‌ پایانه لطف‌آباد این ظرفیت را دارد که به قطب حمل‌و‌نقل ایران تبدیل شود.
کد خبر: ۹۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 18 September 2015
آخوندی در مراسم آغاز عملیات اجرایی حفر تونل‌های مسیر گذر از ارتفاعات الله‌اکبر شهرستان درگز اظهار کرد: منطقه درگز به‌عنوان یکی از شهرهای بسیار مهم در حوزه تمدنی خراسان بزرگ نقش مهمی دارد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: توجه به این منطقه یک توجه محلی و عمرانی نیست، بلکه این منطقه هم‌چنان نقش مهمی در حوزه تمدنی خراسان بزرگ ایفا می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر به شاهراه‌های تمدنی خراسان توجه کنیم می‌بینیم این منطقه هم موجبات امنیت ملی و هم توسعه منطقه را تأمین می‌کند، بنابراین باید به این منطقه نگاه عمیق‌تر داشته باشیم.

آخوندی کوه‌های الله‌‌‌اکبر را از بلندترین نقاط ایران عنوان کرد و افزود: امروز با اجرای پروژه تونل‌های الله‌‌اکبر ارتباط بین دو کوه با سهولت بیش‌تری انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این پروژه آثار بسیار گسترده‌ای دارد، بیان کرد:‌ از طریق این پروژه ارتباط با آسیای میانه، ترکمنستان و تاجیکستان به‌سهولت انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: این پروژه بیش از 4 هزار متر تونل دارد که کارهای مهندسی آن انجام شده و امیدواریم ظرف 3 سال آینده عملیات اجرایی آن به پایان برسد.

آخوندی توسعه ترانزیت را یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: ترکمنستان تمایل دارد توسعه ترانزیت از سمت پایانه لطف‌آباد صورت گیرد که پایانه لطف‌آباد تا امروز توسعه خوبی داشته است.

وی به توسعه جدی پایانه لطف‌آباد تأکید کرد و افزود: لطف‌آباد باید به قطب حمل و نقل ایران تبدیل شود، زیرا این ظرفیت را دارد.

آخوندی یادآور شد: راه‌آهن مشهد ـ گرگان که از قوچان می‌گذرد نقطه قوتی برای منطقه بوده و سبب می‌شود فاصله درگز تا قوچان کم شود.

وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطر نشان کرد: وجود 3 رودخانه در این منطقه می‌تواند این مکان را به قطب گردشگری ایران تبدیل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار