معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای داشتن یک زندگی سالم و کیفی باید سطح سواد سلامت افراد جامعه ارتقا پیدا کند.
کد خبر: ۱۰۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸ 28 September 2015
حمیدرضا بهرامی در همایش روز جهانی بهداشت که در محل سالن اجتماعات هتل همای شما یک مشهد برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع بهداشت در زندگی بشر اظهار کرد: 26 سپتامبر هر سال به عنوان روز جهانی بهداشت نام‌گذاری شده و نام‌گذاری یک روز خاص در این زمینه خود حاکی از اهمیت و نقش بهداشت در روند زندگی انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه در طول زمان، سیاست‌ها و روش‌های ما تغییر پیدا می‌کند، افزود: به طور مثال چندین سال پیش، داشتن دو متر کاشی برای یک مجموعه به عنوان شاخص استاندارد مطرح می‌شد که در سال‌های بعد این شاخص با تغییرات زیادی مواجه شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در همین راستا موضوع نظارت به شکل‌های جدید و انتقال دانش و اطلاعات بهداشتی به یکایک افراد جامعه از جمله اهداف امروز مجموعه‌های بهداشتی و درمانی است.

بهرامی تاکید کرد: در طول دو سال گذشته فعالیت‌های بسیار زیادی را در حوزه‌های مختلف بهداشتی در استان خراسان رضوی و شهر مشهد شاهد بودیم و این ارتقا هر روز دیده می‌شود.

وی با اشاره به موضوع اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی بهداشتی به افراد جامعه خاطرنشان کرد: در این میان نقش کارشناسان و نخبگان این موضوع نقشی بی‌بدیل است و باید کارهای اساسی در این حوزه از سوی آنها انجام پذیرد.

گفتنی است در این همایش از واحدهای صنفی نمونه خراسان رضوی از حیث رعایت بهداشت تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار