مشاور دانشگاه علوم پزشکی مشهد:
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سالانه دو میلیون نفر در جهان به واسطه آلودگی‌های هوا جان خود را از دست می‌دهند که آمار بالایی است.
کد خبر: ۱۰۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 28 September 2015
مرتضی احتشام‌فر در همایش روز جهانی بهداشت که در سالن اجتماعات هتل همای شما یک مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون بیش از دو میلیارد و 600 میلیون نفر در سراسر جهان از دسترسی به خدمات بهداشتی مناسب محروم هستند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد در سال 2030 به بیش از چهار میلیارد نفر برسد.

وی ادامه داد: در پی حوادثی که به صورت روزمره اتفاق می‌افتد، تنها مداخله‌های بهداشتی و ایمنی‌سازی است که می‌تواند از توسعه بیماری‌ها در جوامع مختلف جلوگیری و جان بسیاری از انسان‌ها را در اقصی نقاط جهان حفظ کند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که بهداشت از جمله حقوق اولیه بشر و از اجزای مهم برای اطمینان یافتن از سلامت انسان‌هاست، ادامه داد: محیط پیرامون ما به تمام عوامل خارجی همچون عوامل فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی و تمامی فاکتورهای مرتبط با رفتار انسان‌ها اطلاق می‌شود و این تاثیرگذاری را به صورت‌های متقابل می‌بینیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی سال‌های متمادی پیشرفت علم، منجر به توسعه فناوری‌های نوین شده و زندگی انسان دستخوش تغییراتی قابل توجه شده است.

احتشام‌فر تصریح کرد: از طرفی استفاده بی‌رویه از منابع طبیعی، تولید روز افزون مواد شیمیایی و کاربرد آن در صنایع مختلف، استفاده از انواع کود و سموم در کشاورزی، جایگزینی ترکیبات مصنوعی در صنایع غذایی، کشف مواد میکروبی، رادیواکتیو و انواع آلاینده‌ها و کاربرد آن در تولید سلاح‌های مخرب از جمله عوامل تخریب محیط زیست و تهدید بر سلامت جامعه بشری است.

وی با ابراز تاسف از افزایش آلاینده‌های زیست محیطی به ویژه آلاینده‌های آبی عنوان کرد: هنوز در حاشیه شهرها شاهد وارد کردن فاضلاب به شبکه‌های آبرسانی هستیم که جای ناراحتی دارد و در این زمینه باید روی فرهنگ مردم کار کرد.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که اثرات آلودگی محیط زیست به خودمان بر می‌گردد، عنوان کرد: سالانه دو میلیون نفر در جهان به واسطه آلودگی‌های هوا جان خود را از دست می‌دهند که آمار بالایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار