آیت‌الله علم‌الهدی:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تاسیس کردن نهاد کمیته امداد تنها با این هدف نبود که مساعدت و امدادی به قشر آسیب‌پذیر جامعه شود، بلکه نظر امام(ره) بر این بود که ارزشگذاری جامعه از قشر پایین شروع شود.
کد خبر: ۱۰۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱ 29 September 2015
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در افتتاحیه پنجمین همایش ملی تجلیل از مددجویان سالمند کمیته امداد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت فاجعه دردناک سرزمین منا که منجر به کشته‌شدن هزاران نفر از حجاج کشورهای اسلامی و ایران شد، اظهار کرد: با وجود اینکه بعد از انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) موسس نهادهای انقلابی بودند تنها نهادی که تا به امروز از اقبال ارزشمندی برخوردار بوده در نتیجه تاسیس این مجموعه عنایتی بود که امام راحل به قشر آسیب‌پذیر جامعه داشتند.

وی بیان کرد: آن روزی که امام(ره) نهضت خود را در برابر استکبار جهانی و مولودش شاه شروع کرد، پایه‌های نظام سرنگون شده بر پایه ثروتمندانی بود که جز منافع خود به چیز دیگری نمی‌اندیشیدند و با این نگرش اگر بنا باشد معیار فرهنگ در زندگی مردم بر اساس روی کار آمدن قشر آسیب‌پذیر جامعه باشد طبیعی است که ارزش‌ها تفاوت پیدا می‌کند و مبانی قدرت استکباری از بین می‌رود.

علم‌الهدی با اشاره به اهمیت تشکیل کمیته امداد و تاثیر آن بعد از انقلاب اسلامی در کشور، تصریح کرد: تاسیس کردن این نهاد تنها با این هدف نبود که مساعدت و امدادی به قشر آسیب‌پذیر جامعه شود بلکه نظر امام(ره) بر این بود که ارزشگذاری جامعه از قشر پایین شروع شود.

خطیب جمعه مشهد با تاکید بر اینکه امام راحل قشر آسیب‌پذیر جامعه را ولی‌نعمت می‌دانستند، خاطرنشان کرد: در همان روزهای پیروزی انقلاب حضرت امام(ره) دیدگاه خود نسبت به این عزیزان را بیان کردند و در حقیقت این موضوع فلسفه ارزشگذاری در جامعه را از سوی ایشان نشان می‌داد.

علم‌الهدی ادامه داد: در زمان خلافت حضرت علی(ع) توجه خاصی به محرومان و مستضعفان می‌شد و انقلاب مقدس اسلامی ایران نیز با بنیانگذاری امام راحل و تاسیس کمیته امداد ادامه حرکت حضرت امیرالمومنین (ع) را به دنبال داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌های شهدا در قشر آسیب‌پذیر جامعه قرار دارند، یادآور شد: بسیاری از نخبگان برجسته ما در بین این اقشار قرار دارند به طوری که در عرصه‌های علم و فناوری نیرو تحویل کشور داده‌اند و در این راستا باید نگاه ویژه‌ای به این اقشار داشته باشیم.

وی یادآور شد: امام راحل با توجه به قشر مستضعف جامعه در انقلاب یک دگرگونی اجتماعی ایجاد کردند و ما نیز باید امروز ادامه‌دهنده راه ایشان باشیم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار