نقش شهردار وقت شاندیز و مدیرکل راه‌و شهرسازی وقت خراسان‌رضوی در تغییر کاربری
عوارضی که پدیده شاندیز باید برای تغییر کاربری به سازمان امور اراضی می‌پرداخت، حدود ‌هزار‌میلیارد تومان است که پرداخت نشده است.
کد خبر: ۱۱۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲ 17 October 2015
قباد افشار در این مصاحبه به جریمه هزار میلیاردی در نظر گرفته شده برای این تغییر کاربری نیز اشاره کرده است که این روزها مستمسک سرمایه گذاران جدید برای عدم پرداخت حواله های سهامداران شده است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور در گفتگو با روزنامه شرق به بیان ابعاد سیاسی پرونده پدیده پرداخته و ریشه اختلاف با پدیده در خصوص تغییر کاربری 40 هکتاری زمینهای پروژه را حمایت دولت نهم و مخالفت دولت دهم عنوان کرده است.

قباد افشار در این مصاحبه به جریمه هزار میلیاردی در نظر گرفته شده برای این تغییر کاربری نیز اشاره کرده است که این روزها مستمسک سرمایه گذاران جدید برای عدم پرداخت حواله های سهامداران شده است.
آنچه در ادامه می آید بخشهایی از این مصاحبه قباد افشار است که به موضوع پدیده در آن پرداخته است.

از زمین‎خواری حمایت شده است؟

تا امروز ندیدم کسی در مبارزه با ما مقابله کند. حالا شاید بعضی‌ از مسئولان محلی به تشخیص خود فکر کنند که برخی ساخت‏ و‏سازها به‏ عنوان یک کار عمرانی و توسعه‏ ای کار درستی است و باید پیگیری و از آن حمایت کنند. مثلا وقتی مالک یا سرمایه ‏گذاری طرح خود را برای فلان مسئول محلی ارائه می‌کند، آن مسئول محلی فکر می‌کند که این کار برای منطقه‌شان خوب است، اما این موضوع عمومیت ندارد و در سطح مسئولان عالی و سیاست‌گذاری کلان کشور و حتی استانداران و مسئولان استانی همیشه در برخورد و پیشگیری از تغییر کاربری‏ ها و برخورد با زمین‏ خواری با ما همراهی شده است.

‌در پدیده شاندیز چطور؟

در پدیده شاندیز در دو سال گذشته همه حاکمیت برای برخورد با تخلف انجام‌شده همراه شدند. درصورتی که در دولت قبل شاید از فردی که تخلف می‌کرده به‌عنوان مشاور دولت هم استفاده می‌کردند. خیلی‌ از مسئولان در دولت قبل از پدیده شاندیز حمایت کردند. اما در این دولت، وزیر کشور و دیگر وزرا و مسئولان برای برخورد با این مسئله ده‌ها جلسه برگزار کرده‌اند. ده‌ها جلسه در قوه‌قضائیه برگزار شد. حتی پرونده‏ای که برای تغییر کاربری انجام‌شده از سوی این شرکت به دادگاه ارسال کردیم، ارائه مستندات غیرواقعی از سوی برخی مسئولان محلی، منجر به محکومیت ما شد، ولی وقتی در دولت جدید این پرونده را پیگیری کردیم منجر به حمایت قوه‌قضائیه و لغو آن احکام شد. در دولت قبل این‌طور نبوده و اصلا این فضا وجود نداشته است. الان همه بخش‌ها با ما همراه هستند و دستگاه قضائی و مجلس هم وقتی ببینند دولت می‌خواهد این کار انجام شود، کمک می‌کنند.

‌آنچه در پدیده رخ داده، دقیقا چه بود؟

در پدیده شاندیز بیش از ۴٠ هکتار زمین کشاورزی در حریم شهر شاندیز که تغییر کاربری‌اش هم ممنوع بوده به‌وسیله این شرکت بدون مجوز و با حمایت شهردار وقت شاندیز و مدیرکل راه‌و شهرسازی وقت خراسان‌رضوی تغییر کاربری داده شد که علیه هر دو اینها اعلام شکایت کردیم و شهردار محکوم به جریمه و انفصال شده است. پرونده مدیرکل راه‌ و شهرسازی هم در حال رسیدگی است.

‌ آنچه در رابطه با این پرونده مطرح می‎شود، حفظ این مجموعه است، زیرا در این پرونده مردم نیز دخیل شده‎اند و با تخریب آن مردم به‎عنوان سهامداران آن متضرر خواهند شد. راهکاری که برای آن در نظر گرفته شده چیست؟

در یکی از پیشنهادها بحث دریافت عوارض و ادامه حیات این مجموعه به میان آمده است. عوارضی که این مجموعه باید برای تغییر کاربری به سازمان امور اراضی می‌پرداخت، حدود ‌هزار‌میلیارد تومان است که پرداخت نشده است. این پرونده هنوز در مراجع قضائی است و بهتر بود در ابتدا جلوی این تخلفات گرفته می‎شد، زیرا وقتی کار به این مرحله برسد شاید تخریب غیرممکن باشد. درهرحال مسئولانی که از این کار حمایت کرده‌اند باید پاسخ‌گو باشند. قانون باید بر کشور حکومت کند و از این تخلفات جلوگیری شود. صداوسیما هم نباید موضوعی را که تخلف محسوب می‌شود و قانونی نیست تبلیغ می‌کرد. این تخلف چند بانک را هم درگیر کرده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
## مهم مهم مهم # به نام خدا.باسلام واحترام خدمت جناب آقای ( قباد افشار) رئیس سازمان اموراراضی کشورمن یک سهامدارجزء شرکت پدیده شاندیزازشما فقط بخدا پناه می برم وسئوالی از جنابعالی دارم شما لطفا بفرمائید تاکنون درمرغوب ترین وخوش آب هواترین نقاط ایران عزیزمان درکدام نقطه ایران برای ( یک مترمربع زمین دومیلیون پانصد هزارتومان ) جریمه گرفته اید.؟درمنطقه گردنه حیران صدها هکتارجنگل بکررا ازبین برده وویلاههای چند میلیاردی ساختند ودردماوند وحاشیه تهران وجاهای دیگری که بیان آن صلاح نیست اگرجمع کنید به هزاران هکتار بالغ میشود اگرکارشناسان شما برای هریک متر مربع جریمه ای معادل (25000000 )تومان گرفته شده پس ما نیاز به صدورنفت نداریم چرا درایران عزیزما قانون برای سرمایه داران زالو صفت با قشرضعیف یکسان اجراء نمیشود این جریمه برچه مبنای کارشناسی تعین شده مطابق قانون جاری کشور جریمه باید توسط هیئت کارشناسان ذیصلاح قوه قضائیه باید تعین شود ونه کارشناسی که مدرک افتخاری گرفته باشد ویا در یک جلسه شیرینی خوران وچای خوران جهت نقره داغ کردن گروهی سهامدارجزء ویا فرمایشی مقدارجریمه تعین گردد خدا به فریاد برسد که داد رسی نداریم باتشکر (25/ 7/94 )
پاسخ ها
علیرضا ربیعی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
جناب آقای قباد افشار
من جوانی 28 ساله هستم، به این شب های عزیز فقط کار کردم و کار، تا بتوانم بدونه سایه پدر که در سن 12 سالگی از دست دادمش، به خاطر فوت شدن در طی حادثه ای در سرکارش، کار کردم، تا بتوانم خواهر خود را به خانه بخت برسانم، تا مقطع فوق لیسانس پیش روم و در یک شرکت خصوصی کار کنم، کل هستیم را در پدیده گذاشتم برای مقداری ازرش افزوده که بتوانم با آن برای خود خانه ای کوچک و محقر و اجاره ای در حاشیه تهران بگیرم و ازدواج کنم - آقای افشار من با توجه به ایجاد ارزش افزوده پدیده و مدت زمان فعالیتش هم که 10 سال بود رفتم جلو و صحبتام رو هم کردم - تا این که شما این داستانا رو درست کردید، من اصلاً از گفتن واقعیتها ناراخت نیستم، از شما بخاطر حفظ و حراستتان ممنونم ولی فقط یک سوال از شما داشتم، چرا الان؟
وجداناً چرا الان؟/ من دیگر نمیتوانم ازدواج کنم، آبرویم را شما بردید، این هم اشکالی ندارد، ولی فقط بگوئید چرا الان؟
خدایا به خاطر عظمت این شب های گرانبها آه دل من جوان بدبخت رو از کسایی که باعث بی آبرویی من شدن بگیر. آمین
علیرضا ربیعی
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
روزگار غریبی است دو تیم از اولین شهر مذهبی ایران هر دو کلاه بردار ؟؟؟
شاید همه با وضعیت پدیده آشنا باشند
اما آیا میدانید عباسی مالک سیاه جامگان با تعریف پروژه ای که هیچ گاه به ثمر ننشست و با پول مالباختگانش و با مال غیر تیمداری میکند ؟
به نظر شما پاسخگو کیست ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
9
یک انسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
اقای قباد افشار
دوست و مدیر گرامی
مگر شما 2 بار در دادگاه همین قوه قضاییه برای شکایت درباره تغییر کاربری محکوم نشده اید؟
مگر شما یکبار در دادگاه طرقبه و شاندیز و بار دیگر در دادگاه مشهد محکوم نشده اید و رای دادگاه قطعی نبود؟
مگر با هزار ... با ماده 18 رای دادگاه قطعی را نشکسته اید؟ خوب حالا هم که رای قطعی را شکسته اید باید مجدد دادگاهی تشکیل شود و دوباره رای دادگاه مشخص شود
اگر رای دادگاه مجدد به نفع پدیده باشد که هیچ اما اگر رای دادگاه به نفع شما شد ان وقت در مورد پول صحبت کنید
اگر رای به نفع شما شد هم یعنی دو قاضی دو رای اشتباه داده بودند که ان وقت وای به حال ... ما که دو قاضیاشتباه می کنند
اقای قباد افشار این را بدانید که به خاطر معروفیت و پول هزاران اه و ناله زندگی های پاشیده شده را پر سر دارید وای بر شما
سهامدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
لطفا کمی انصاف داشته باشید در این چنددهه درمشهدویاکشور چقدرزمینهای کشاورزی تبدیل به خانه سازی وغیرشد حاشیه شهر تمام زمین مزروعی بود بطور غیرمجازوغیرمهندسی ساخته شده وشکل شهر را زشت کرده دولت مردان چکار کردن؟؟ حال شرکت پدبده این پروزه عظیم رابامجوز مسئولین قبلی وبا سهاهداری مردم درحال احداث است که مایه افتخار مشهد و کشور می باشد باید اینظور سنگ اندازی کردوههه رامشکل دار کرد اگر شرکت قصور کرده ضمن جریمه وتنبیه حمایتش کرد تا پروزه رابه سرانجام برساند تامردم رغیبت کنند در کارهای بزرگ مشارکت نمایند انشا.ال.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار