معاون دفتر آموزش عالی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از رشد 20 درصدی اعتبارات دانشگاه‌ها در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: 9 هزار میلیارد تومان به بخش پژوهش و تحقیقات در حوزه آموزش عالی اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۱۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸ 08 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، در حاشیه مراسم کاشت یک‌هزار و 360 اصله نهال در دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه دانشگاه‌ها طرح‌های خود را در هیئت امنا مصوب و به وزارت ارائه می‌کنند اظهار داشت: براساس بند 20 قانون برنامه پنجم اعتباراتی که دولت به دانشگاه‌ها می‌دهد به صورت کمک در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

معاون آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه رویکرد دولت توسعه آموزش عالی با توجه به اولویت‌بندی‌هاست، تصریح کرد: دولت در این زمینه دیدگاه مثبتی دارد و در همین راستا نیز در حال تدوین نقشه جامع علمی کشور و ابلاغ آن در سال آینده است.

وی بابیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت توجه به رشد اعتبارات دانشگاه‌هاست، یادآور شد: در همین راستا در قانون بودجه سال آینده اعتبارات دانشگاه‌ها در بخش اعتبارات هزینه‌ای 20 درصد و در بخش اعتبارات اختصاصی تا سقف 40 درصد رشد به نسبت سال 93 داشته‌اند.

وی با بیان اینکه سیاست دولت در زمینه هزینه کرد اعتبارات در سال آینده پیگیری سیاست انقباضی است گفت: براساس این سیاست اعتبارات در کشور باید با برنامه‌ریزی، ساماندهی و صرفه جویی و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی هزینه شود.

الهیاری با بیان اینکه صرفه‌جویی در سیاست انقباضی به معنای جلوگیری و محدود کردن اعتبارات نیست عنوان کرد: براساس این سیاست اعتبارات با اولویت بندی و ظرفیت های موجود هزینه می شود.

وی با بیان اینکه ما در قانون بودجه سال آینده اعتبارات هزینه‌ای کشور دارای رشد 6 درصدی است، ادامه داد: ما در بخش هزینه‌های دانشگاه‌ها 20 درصد و در بخش پژوهش‌های آموزش عالی 38 درصد رشد داشته‌ایم.

معاون آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: در قانون بودجه سال 94 در بخش پژوهش‌های آموزش عالی اعتباری بالغ بر 9 هزار میلیارد تومان و در بخش دانشگاه‌ها 4 هزار 700 میلیارد تومان رشد داشته‌ایم.

الهیاری با اشاره به وضعیت دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: این دانشگاه از دانشگاه‌های درحال توسعه کشور است که از ظرفیت خوبی در حوزه پژوهش، عمران و فرهنگ برخوردار است.

معاون آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه دانشگاه حکیم سبزواری با رشد 50 درصدی در بخش اعتبارات روبه‌رو بوده یادآور شد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته اعتبار این دانشگاه در سال آینده بالغ بر 22 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه حکیم سبزواری در توسعه و تربیت نیروی انسانی متخصص در کشور نیز موثر بوده است خاطرنشان کرد: این دانشگاه معیارهای لازم را برای توسعه و افزایش اعتبارات در زمینه‌های مختلف دارد.

الهیاری با تقدیر از اجرای طرح یادگار سبز در کاشت یک هزار و 360 نهال در این دانشگاه ادامه داد: یکی از نکاتی که در اجرای این طرح باید مورد توجه باشد فرهنگ‌سازی و حفظ محیط زیست است که می‌تواند در آینده ثمرات خوبی را به همراه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار