در نشست خبری با اصحاب رسانه مشکلات ۵ هزار عضو شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات خراسان بررسی شد.
کد خبر: ۱۱۶۸۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶ 27 May 2024

به گزارش تابناک رضوی، شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات استان‌های خراسان و مسائل پیش‌آمده در خصوص انتخابات هیات مدیره داستان عجیبی دارد. ۱۰۵ هکتار زمین توسط شرکت تعاونی خریداری می‌شود، اما از سر فصل دارایی‌های شرکت حذف می‌گردد. تعاونی تازه تاسیس توسعه و تجهيز باغداری میثاق سپهر در موازات شرکت تعاونی تاسیس می‌شود و اقدام به تصرف غیر قانونی اراضی شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات می نمایند. لازم به ذکر است در مجمع عمومی سال ۱۴۰۰ این یازده نفر از شرکت اخراج شده و مجمع توسط همین افراد برگزار می‌شود و از سوی اداره کل تعاون بعنوان اعضای هیات مدیره و بازرسان اصلی وعلی بدل نیز انتخاب می شوند.

 

به گزارش حرف‌پرس، محمدرضا نیکو، رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات استان‌های خراسان، در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان و طرح مشکلات این مجموعه اظهار داشت: ۵ هزار نفر از کارمندان بانک صادرات در این شرکت تعاونی عضویت دارند که شهرهای مختلف استان خراسان رضوی را شامل می‌شود.

وی گفت: مشکلات اساسی ما در سال ۹۶ اتفاق افتاده و توسط عده‌ای از همکاران بازنشسته تربت حیدریه و گناباد که در مشهد ساکن بودند، هیات امنای بوستان سپهر تشکیل شده و مسئولیت اداره این اراضی را بر عهده می‌گیرند. در این سال هیات مدیره انتخاب شده و مشغول کار شدیم، با این افراد جلسه گذاشتیم تا توجیه شوند که شرکت تعاونی، هیات مدیره و مدیرعامل توانایی اداره دارایی شرکت را دارد.

رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات خراسان با اشاره به اینکه این اراضی از سرفصل دارایی‌های شرکت حذف شده بود، اظهار کرد: اداره تعاون بازرس می‌فرستد تا موضوع بررسی و گزارش شود. در بند سه این گزارش که دارایی شرکت است، اعلام شده که دارایی ثبت نشده که باید مجدداً ثبت گردد.

نیکو عنوان کرد: در سال ۹۸ در ۱۵ مورد از این افراد شکایت کردیم که در بازپرسی ۲۱۶ است و هنوز به دادگاه نرفته است. در تاریخ ۱۴۰۰/۲/۲۹ مجمع برگزار کردیم و به علل بحث‌های مالی، موازی کاری، معاملات غیرقانونی و فروش سهام همکارانی که فوت کرده‌اند، ۱۳ نفر از اعضای شرکت را اخراج کردیم. بعد از پایان زمان مسئولیت هیات مدیره که مقارن با ایام کرونا بود، چندین بار تقاضای برگزاری مجمع عمومی و انتخاب هیات مدیره داشتیم که ستاد کرونا اجازه این کار را نداد و عنوان داشته ممنوع است.

وی ادامه داد: اما این افراد با حضور کمتر از ۱۰۰ نفر از اعضا که اکثریت از خراسان جنوبی بودند، انتخابات برگزار کردند، خود هیات مدیره شدند و اداره تعاون، کار و رفاه جتماعی نیز این انتخابات را تائید کرده است. این در حالی است که این افراد از شرکت اخراج شده بودند و برای عضویت مجدد باید موافقت اعضا گرفته می‌شد.

رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات استان‌های خراسان با عنوان نمودن اینکه در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، حدود ۵۰ نفر از اعضا شکایتی را به دادگاه تقدیم کرده‌اند و شعبه ۱۷ حقوقی رای به عدم ثبت هرگونه تغییرات داده است، تاکید کرد: ما علاقه‌ای به ماندن در هیات مدیره نداریم، اما شرکت را به نا‌اهلان تحویل نمی‌دهیم. باید این انتخابات ابطال شود و در یک مجمع عمومی دیگر با حضور اکثریت اعضای شرکت انتخابات هیات مدیره برگزار گردد.

غلامرضا ناصری، مدیرعامل شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات استان‌های خراسان نیز بیان داشت: من مسئول اجرایی بودم که خط مشی را هیات مدیره تعیین می‌کرد. ما درخواست داریم به تمام حساب‌ها رسیدگی شود چون هیچ تخلفی صورت نگرفته و همه موارد قانونی بوده است.

وی افزود: ما کتاب قانون تعاون که نوشته مدیران اداره کل استان خودمان است را اجرا کردیم. ادامه فعالیت و عضویت در شرکت تعاونی نیز باید موفقیت اعضای مجمع را داشته باشد که ندارد. اسامی و لیست اعضای هر شرکت تعاونی فقط در اختیار خود آن شرکت تعاونی است و اصالت اعضا توسط بازرس تائید می‌شود که این مورد نیز انجام نشده است.

ناصری با بیان اینکه این اراضی قبلا قیمت نداشت و اکنون دارای ارزش شده است، اظهار کرد: سرمایه ثبتی شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات خراسان ۱۲۰ میلیون تومان است که مبلغی بالای نیست، اما علت برخی نفوذها را متوجه نمی‌شویم. ما درخواست داریم، اداره تعاون با اسناد و مدارک اثبات کند انتخابات قانونی بوده است. همچنین بعد از ۵ سال پرونده از شعبه ۲۱۶ بازپرسی به دادگاه فرستاده شود. ما می‌خواهیم حسابرسی انجام شده و اگر خلاف و تخلفی صورت گرفته است با مقصران برخورد شود، چون ما با سلامت کار کرده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار