مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از راه‌اندازی پارلمان مدیران مدارس استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲ 27 October 2015
سید جواد حسینی در مراسم افتتاحیه انتخابات سومین دوره پارلمان فرهنگیان خراسان رضوی با اشاره به ارتقای کیفیت به عنوان اصلی‌ترین هدف نظام و آموزش و پرورش اظهار کرد: هدف اصلی نظام آموزش و پرورش، ارتقا و کیفیت در همه ابعاد است و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این راستا با در نظر گرفتن 131 راهکار ویژه تلاش می‌کند تا ارتقا کیفیت را در نظام آموزش و پرورش اجرایی کند.

وی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را محور توسعه جامعه عنوان کرد و گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 66 درصد از راهکارهای تعیین شده برای خرده نظام‌های این سند را ویژه منابع انسانی در نظر گرفته است، در کشورهای توسعه ‌یافته 68 تا 70 درصد توسعه با کمک منابع انسانی است در حالی که این عدد در کشورهای در حال توسعه حدود 30 تا 35 درصد است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین رکن آموزش و پرورش منابع انسانی است، افزود: در حال حاضر 90 هزار معلم در خراسان رضوی فعال هستند که از این تعداد 25 هزار نفر در کادر مدیریتی فعالیت دارند بنابراین استان ما بیشترین حجم مدیریتی را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

حسینی با اشاره به 18 راهکار در سند تحول بنیادین مبنی بر مشارکت معلمان و سایر پرسنل در آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 110 مدرسه در خراسان رضوی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی تحت پوشش دادگستری هستند و 94 مدرسه نیز آموزش‌های محیط زیست را زیر نظر این سازمان در خراسان رضوی فرا می‌گیرند.

وی بیان کرد: ما نمی‌توانیم همه معلمان را در پارلمان معلمان عضو کنیم اما با حضور نمایندگان آنها در این پارلمان می‌توانیم نظرات و مشکلات سایر فرهنگیان را در 78 کارگروه آموزش و پرورش مورد بررسی قرار داده و در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی مورد استفاده قرار دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از راه‌اندازی پارلمان مدیران مدارس خراسان رضوی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: راه‌‌اندازی پارلمان معلمان خراسان رضوی در راستای تحقق مشارکت و ارتقای سطح فعالیت معلمان است.

حسینی بیان کرد: فعال شدن پارلمان دانش‌آموزی و اولیاء نیز از دیگر اقداماتی است که در خراسان رضوی برای نخستین بار در کشور انجام شده است به طوری که حدود 12 استان کشور درخواست کرده‌اند تا دستورالعمل‌های این پارلمان را برای آنها ارسال کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه 64 هزار نفر از معلمان در پارلمان مجازی معلمان استان عضویت دارند، خاطرنشان کرد: باید 20 درصد از اعتبارات کشور به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند در حالی که در گذشته بیشترین و کمترین میزان آن به ترتیب 15 و 9 درصد بوده و در حال حاضر نیز 11.2 درصد تعیین شده است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار