رئیس اتحادیه کفاشان مشهد گفت: در حال حاضر آینده بازار کفش مشهد مبهم و نگران کننده است.
کد خبر: ۱۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴ 09 March 2015

به گزارش تابناک وبه نقل از صبح توس، «حسن حسین زاده» با اشاره به اینکه بازار کفش مشهد از اوضاع و احوال مناسبی برخوردار نیست گفت: تولید کننندگان از بیکاری رنج می بر ند و با ادامه وضع موجود آینده نگران کننده و مبهم برای بازار کفش مشهد پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: مصائب با زار کفش بیشتر متوجه کارگران این صنعت است و بیشترین ضربه را این قشر زحمتکش می بیند. این مقام مسئول در خصوص مشکلاتی که امروزه متوجه بازار کفش است تصریح کرد: نبود نقدینگی، نبود برنامه ریزی صحیح در تولیدات کفش و افزایش حجم واردات کفش از کشورهای بیگانه از جمله مشکلت اصلی در این صنعت است.

حسین زاده با اشاره به وضعیت اقتصادی کنونی اظهارداشت: قیمت کفش در آستانه نوروز افزایش نخواهدیافت. رئیس اتحادیه کفاشان بیان کرد: وضعیت اقتصادی کنونی تاثیر مستقیم و منفی بر بازار کفش مشهد داشته است زیرا، این کالا در سبد خانوارها در اولویت قرار ندارد و قیمت بالای کفش که در پی آن افزایش قیمت مواد اولیه است نیز مزید بر علت است.

وی با اشاره به وضعیت و توان مالی تولیدکنندگان گفت: متاسفانه وضعیت و توان مالی تولید کننداگن ضعیف است و نمی توانند حجم تولیدات خود را بالا ببرند. حسین زاده خاطرنشان کرد: واردات و قاچاق کفش های چینی در گذشته ابهتی داشت اما امروزه مرم به شکل گذشته کالای چینی خریداری نمی کنند.

رئیس اتحادیه کفاشان در خصوص تولیدات داخلی بیان کرد: ۸۰ درصد از کفش ها در مشهد تولید می شود که امیدواریم با همت و پشتکار تولیدکنندگان و جمایت مسئولان تولیدات داخلی به ۱۰۰ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه حمایت و پشتیبانی مسئولان جزو مهمترین دلایل افزایش تولیدات داخلی است اظهار داشت: دولت که مردم را به خرید از محصولات داخلی تشویق می کند باید انگیزه تولیدکنندگان را هم در این صنعت بالا ببرد و رقابت بین کالای خارجی و داخلی کم شود، در یک جمله شکوفایی صنعت کفاشی در گرو حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار