معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: 30 کیلومتر از مساحت 60 کیلومتری حریم و محدوده اطراف رودخانه کشف رود پاکسازی و آزادسازی شد.
کد خبر: ۱۲۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵ 07 November 2015
علیرضا طاهری با بیان اینکه آزادسازی بستر این رودخانه از سوی تصفیه خانه پرکند آباد دو ماه قبل آغاز شده است افزود: از 42 کیلومتری که در کنار و حاشیه شهر قرار گرفته 30 کیلومتر تاکنون آزادسازی شده است.

وی با بیان اینکه این اقدام با همکاری سایر دستگاه ها به ویژه دادستانی انجام شده است اظهار کرد: در این راستا حدود 300 مورد از لوله گذاری هایی که در طول این 30 کیلومتر، فاضلاب کشف رود را به درون اراضی و زمین های کشاورزی اطراف منتقل می کرد جمع آوری شد.

وی گفت: برای این پروژه در مجموع یک هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار در کارگروه نجات کشف رود در نظر گرفته شده که بخشی از آن در قالب مصوبات سفر می باشد اما تا کنون هیچ مبلغی پرداخت نشده است.

طاهری افزود: آنچه که انجام شده از محل اعتبارات شرکت و یا طلب پیمانکاران است.

وی اظهار کرد: تبدیل این منطقه و رودخانه به بزرگترین و زیباترین رودپارک از جمله برنامه هایی است که نیاز به اعتبار است و اولویت ما سرمایه گذاری همسایگان این رودخانه در این پروژه است که در طول 60 کیلومتر اجرا خواهد شد.

وی گفت: تاکنون برای آزاد سازی مسیر نزدیک به 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

طاهری ادامه داد: برای تعطیل کردن کارگاه ها و کارخانه های روده پاک کنی در این مسیر که کلکسیونی از آلودگی ها هستند و سایر مجمموعه هایی که فاضلاب خود را به درون این رودخانه رها می کنند نیاز به همکاری سایر بخش ها از قبیل جهاد کشاورزی، بهداشت و محیط زیست است تا آلودگی به این رودخانه بازنگردد.

سال ها است که فاضلاب جاری بسیاری از آبکاری ها ، کارگاه های روده پاک کنی و کارخانجات متعدد به درون کشف رود می ریزد و این فاضلاب آبیاری کننده اراضی سبزی و صیفی اطراف رودخانه در محدوده حاشیه مشهد می باشد که از جمله معضلات و دغدغه های مسئولان این شهر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار