رئیس انجمن علمی مطالعات فرهنگی و ارتباطات ایران از اینکه دانشگاه فردوسی درصدد ارائه رشته ارتباطات در مشهد است خبر داد و گفت: توجه به قرارگیری صنعت و رسانه‌های نوین در کنار ارتباطات ضروری است.
کد خبر: ۱۲۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ 08 November 2015
هادی خانیکی در مراسم افتتاح انجمن علمی مطالعات فرهنگی و ارتباطات شاخه خراسان رضوی در سالن اجتماعات پژوهشکده جهاد دانشگاهی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: خراسان رضوی دارای ویژگی‌های تاریخی بسیار غنی است بنابراین در دو حوزه آموزش و اضافه‌شدن صنعت به رسانه باید مورد توجه قرار گیرد.
وی دانشگاه غیردولتی در مشهد را پیشگام در ارائه رشته ارتباطات دانست و خاطرنشان کرد: از اولویت‌های مهم وزارت علوم و تحقیقات ارائه این رشته در دانشگاه‌های دولتی مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان است تا امکان آموزش و تحقیق در این رشته بتواند در تمام شهرهایی که قابلیت توسعه ارتباطات را دارند فراهم شود.

رئیس انجمن علمی مطالعات فرهنگی و ارتباطات ایران افزود: دغدغه‌های اصلی این انجمن را می‌توان سبک زندگی، ویژگی‌های زندگی روزمره و فرهنگ عامه در کنار فرهنگ والا عنوان کرد.

خانیکی بیان کرد: این انجمن از طریق ارتباطاتی که با برخی از انجمن‌های علمی و نهادها دارد تاکنون تعداد زیادی تفاهم‌نامه امضا کرده است که این امر گامی موفق برای آن و رشته ارتباطات محسوب می‌شود.

وی مشکل ایران را فقدان یا ضعف مراکز گفت و گویی در آن دانست و یادآور شد: این انجمن می‌تواند در زمینه‌های ارتباطات به صورت منطقه‌ای و محلی فعال باشد و با برگزاری همایش، گروه‌های تخصصی، کمیته، سخنرانی و کارگاه‌های آموزشی گام‌ها را فراتر گذاشته به طوری که در علوم هنری، مردم شناسی و فلسفه همراه با مطالعات فرهنگی فعالیت کند.

رئیس انجمن علمی مطالعات فرهنگی و ارتباطات ایران خاطرنشان کرد: این انجمن علمی این قابلیت را دارد تا در حوزه‌های مطالعاتی در سطح شبه قاره، افغانستان و پاکستان نیز فعالیت کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار