معاون منابع انسانی استاندار خراسان رضوی:
معاون منابع انسانی استاندار خراسان رضوی گفت: بنا به گفته همه اندیشمندان و اقبال‌پژوهان یکی از مهم‌ترین ابعاد شخصیتی علامه اقبال لاهوری بحث احیا و اتحاد جهان اسلام و مسلمانان بود.
کد خبر: ۱۲۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 10 November 2015
احسان ارکانی در همایش بزرگداشت علامه اقبال لاهوری در موسسه آموزشی اقبال اظهار کرد: علامه اقبال لاهوری در یک قرن پیش در زمانی که ملت‌های مسلمان در تاریکی و زیرسلطه استعمار گرفتار بودند همچون شهابی درخشان درخشید و با تاثیر گسترده در روشن کردن افکار ملت‌های آن زمان نسبت به بازشناسی هویت اسلامی و احیای هویت درونی مسلمانان نقش بزرگی داشت.

وی افزود: حتی وقتی به نوشته‌های اقبال لاهوری نگاه می‌کنیم باز هم برای ما تازگی دارد و خواندنی است، طبیعی است بازشناسی هویت برای مردم کشور ایران و منطقه موضوعی تازه بوده و شاید یکی از علت‌های اصلی که در مسیر تعالی و پیشرفت مانع شده، عدم توجه به هویت خودمان است.

این مسئول تصریح کرد: بنا به گفته همه اندیشمندان و اقبال‌پژوهان یکی از مهم‌ترین ابعاد شخصیتی علامه اقبال لاهوری بحث احیا و اتحاد جهان اسلام و مسلمانان بود، لذا این موضوع را علامه اقبال لاهوری فراتر نگاه می‌کرد و تمام ملت‌های محروم جهان سوم منطقه را همیشه به انسجام دعوت می‌کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار