در نامه هنرمندان موسیقی به نماینده دولت در خراسان رضوی عنوان شد:
جمعی از هنرمندان مشهدی با نگارش و امضای نامه ای به استاندار خراسان رضوی خواستار رسیدگی به وضعیت موسیقی و به تعبیری خاتمه سکوت هنر موسیقی در این شهر شدند.
کد خبر: ۱۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸ 11 March 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از قدس انلاین این نامه که به امضای اهالی اهل هنر اعم از نویسندگان، فیلم نامه نویسان، اهالی موسیقی ،تناتر و... رسیده امروز ظهر به دست استاندار خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان رسید.

در متن این نامه آمده است:

مقام معظم رهبری:                                  

 

هنر موسیقی تلفیقی از دانش ،اندیشه و فطرت خدادادی است

 

استاندار محترم خراسان رضوی

همانگونه که قطعا مستحضرید مشهد مقدس  همواره از مهمترین کانونهای تولید فرهنگ وهنر فاخر ایرانی واسلامی محسوب شده و هنرمندان این خطه گهر خیز در طول تاریخ همواره جریان ساز بوده و نقشی غیر قابل کتمان در رشد وتوسعه فرهنگ وهنر ایران عزیز داشته ودر این میان هنر و هنرمندان موسیقی از جایگاهی ویژه برخوردار بوده اند.                                                                                                                                                  متاسفانه در سالهای اخیر وبالاخص در دولت گذشته به خاطر عدم توجه شایسته و بایسته به این هنر ارزشمند  و عدم حمایت از هنرمندان متعهد این شهر، مشهد مقدس شاهد رشد و ظهور نامبارک انواع موسیقی بی هویت و بیگانه از فرهنگ اصیل ایرانی گردیده است.

فرهنگ بیگانه  ذهن وروان مردمان و بالاخص جوانان معصوم این دیار را نشانه رفته است به طوری که گسترش موسیقی زیر زمینی در این شهر امری آشکار است! واین در حالی است که رهبری معظم انقلاب یکی از راهها و ابزارهای مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب را هنر موسیقی بیان نموده اند.

عدم برگزاری کنسرتهای موسیقی فاخر در چند سال اخیر در مشهد موجب دوری و بیگانگی نسل جوان با ارزشهای هنری وفرهنگ بومی گردیده است.

نکته قابل توجه اینجاست که در سالهای نه چندان دور شهر مشهد هر هفته شاهد برگزاری اجراهای زنده موسیقی در سالن های مختلف بوده است.واین روند با برخی اعمال نظرهای شخصی و البته سوء مدیریت مسئولین فرهنگی گذشته با توقفی چند ساله روبرو گردیده که آثار و نتایج این توقف و دوری جلوه های ناب هنر فاخر از فضای جامعه امروز قابل مشاهده و غیر قابل کتمان است.

امروز گسترش خشونت و پرخاشگری و افسردگی در جامعه مشهد پدیده ایی نگران کننده است و این در حالی است که هنر در انواع آن و بالاخص هنر موسیقی نقشی انکار ناپذیر در آرامش،شادی، نشاط و تلطیف فضای روانی جامعه دارد.نقشی که تمامی روان شناسان و جامعه شناسان برآن تاکید داشته و نیاز جامعه به هنر نیازی به اثبات نداشته و قطعا حضرت عالی بیش از ما به آن واقفید.

امضا کنندگان  از جناب عالیان به عنوان مسئولین دولت تدبیر و امید استدعا داشته وامیدوارند با ورود مدبرانه خویش به این موضوع به سکوت هنر موسیقی در این شهر خاتمه داده و بار دیگر شاهد رونق فرهنگ وهنر اصیل و ارزشمند در شهر عزیزمان باشیم.            

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار