دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی:
دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی گفت: 50 درصد قاچاق سوخت در خراسان‌رضوی با توجه به اقدامات انجام شده کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۲۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 11 November 2015
ابراهیم افشاری در کارگاه آموزشی پیشگیری از قاچاق کالا و ارز که در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: هم‌اکنون قانون خوبی در حوزه قاچاق وجود دارد، قبلا برنامه مشخصی نداشته و هماهنگی بین دستگاه‌ها وجود نداشت اما هم اکنون وظیفه هر دستگاه مشخص شده است.

افشاری افزود: 70 درصد برنامه‌های در نظر گرفته شده در حوزه مبارزه با قاچاق به پیشگیری و مابقی به کار پلیسی و انتظامی اختصاص داده شده و برای کنترل سوخت نیز اقداماتی در دست اجرا بوده که تا کنون 50 درصد قاچاق سوخت در خراسان رضوی کنترل شده است.

وی با با تأکید بر اینکه خراسان رضوی مبدأ قاچاق نیست، خاطرنشان کرد: این استان همواره به دلیل ورود تعداد زیادی مسافر که بازار خوبی را فراهم می‌کنند به عنوان مقصد قاچاق انتخاب می‌شود.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی با تأکید بر اینکه 85 درصد کالای قاچاق از جاده‌های مواصلاتی وارد استان می‌شوند، تصریح کرد: این موضوع لزوم افزایش سخت‌گیری در ایستگاه‌های ایست و بازرسی را بیشتر می‌کند و تجهیز این ایستگاه‌ها به وسایل مدرن‌تر مورد نیاز است.

وی با اشاره به اولویت‌های در نظر گرفته شده در این کمیسیون، خاطرنشان کرد: پیشگیری یکی از مهمترین اولویت‌ها است که یکی از ارکان بااهمیت آن فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی است.

افشاری افزود: دومین اولویت کمیسیون محصولات سلامت محور از جمله لوازم آرایش، مکمل‌های غذایی و بدنسازی بوده و سومین آن کالاهای فرهنگی هستند که اقدامات مربوط به آنها در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار