امام جمعه جغتای گفت: عاشورا عرصه احیای امر به معروف، نهی از منکر و خدامحوری است.
کد خبر: ۱۲۸۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 13 November 2015
حجت‌الاسلام علی‌اکبر موحدی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه جغتای که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: عاشورا عرصه تکلیف‌مداری، امتحان گرفتن خداوند از بندگانش، مقاومت منطقی در برابر ظلم ظالم، احیای امر به معروف و نهی از منکر و خدامحوری است و امام حسین (ع) بر اساس همین منطق از ابتدای آغاز سفر به سوی کربلا، خود را به خدا واگذار می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تشریح کرد: یکی دیگر از درس‌هایی که می‌توان از عاشورا گرفت، عزتمندی انسان است و ریشه بسیاری از محرومیت‌ها و فقدان‌ها را باید در نداشتن عزت‌مندی انسان جست‌وجو کرد.

خطیب نماز جمعه جغتای با تأکید بر پیروزی‌های خیره‌کننده فرزندان حزب‌الله در لبنان و اعضای حماس در غزه خاطرنشان کرد: امروزه این پیروزی‌های عظیم در برابر رژیم منحوس و مقاومت مردم ستمدیده یمن و عراق در برابر حملات سعودی‌ها و تکفیری‌ها، نتیجه اقتدا به آموزه‌های ناب عاشورا و قیام امام حسین(ع) است.

موحدی‌پور با اشاره به اینکه امروز سالروز ورود کاروان اسرا به شام و روز اول ماه صفر است، گفت: این سرزمین در زمان ورود اسرا به شدت تحت تاثیر اسلام تحریف شده معاویه و دودمان بنی‌امیه بود و قلوب مردم شام مملو از کینه و عداوت نسبت به اهل بیت پیامبر شده بود.

امام جمعه جغتای با اشاره به تبلیغات نادرست و مغرضانه بنی‌امیه علیه اهل بیت پیامبر در شام، تشریح کرد: سم‌پاشی و جوسازی علیه خاندان رسالت تا جایی ادامه یافته بود که محور سخنرانی‌های منبرها لعن و نفرین علیه اهل بیت علیه‌السلام بود و همین تبلیغات سوء سبب شد تا به فجیع‌ترین شکل ممکن از کاروان اسراء استقبال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار