مسئول کتابخانه مسجد بزرگ امام رضا(ع) مشهد، از برپایی نمایشگاه کتاب «دنیای کتابداری» همزمان با آغاز هفته کتاب در این کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ 18 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، «زهره آمارلو» اظهار کرد: این نمایشگاه با عنوان «دنیای کتابداری» به مناسبت بزرگداشت 24 آبان ماه؛ روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» و نیز هفته کتاب، در کتابخانه مسجد بزرگ امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

وی با بیان اینکه در قالب این نمایشگاه کتاب، تاریخ کتابخانه ها و کوشش کتابداران در دوره های فرهنگی گوناگون برای نگهداری و اشاعه میراث فرهنگی معرفی می شود، افزود: همچنین گذری بر فعالیت های مختلف صورت گرفته توسط کتابداران همچون: فهرست نویسی، خدمات مرجع، اطلاع رسانی و نرم افزارهای کتابخانه ای نیز می شود.

وی با اشاره به اینکه انواع کتابخانه ها از جمله کتابخانه دیجیتال، کتابخانه مدارس، کتابخانه دانشگاهی و ... نیز با برپایی نمایشگاه «دنیای کتابداری» معرفی شده است، گفت: 50 جلد کتاب قابل امانت به مراجعان در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته شده است.

آمارلو تصریح کرد: کتاب هایی مانند: «تاریخ و فلسفه کتابداری»، «سرگذشت کتابخانه ها در ایران»، «راهنمای ایجاد کتابخانه های مجازی»، « راهنمای استفاده از نرم افزارهای کتابخانه ای» و «در محضر استاد؛ گفتارهایی از دکتر عباس حری» از جمله کتاب های نمایشگاه کتاب کتابخانه مسجد بزرگ امام رضا(ع) است.

وی اضافه کرد: این کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی، دارای مجموعه ای افزون بر 21 هزار جلد کتاب، 700 حلقه سی دی و مجهز به واحد اینترنت و ایستگاه کودک است و همه روزه از 7:15 تا 13:35 پذیرای بانوان و از 13:35 تا 19:35 پذیرای آقایان است.

وی متذکر شد: نمایشگاه کتاب «دنیای کتابداری» از 23 تا 30 آبان 1394 در کتابخانه مسجد بزرگ امام رضا(ع) واقع در مشهد مقدس، کوی امیرالمومنین(ع)، ولیعصر25، در معرض نگاه کتابدوستان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار