سبزیجات و صیفی‌ها باید یک عضو ثابت سبد خانواده باشد اما بیشتر مواقع بهانه نخریدن این محصولات ناتوانی در نگهداری آن‌هاست. راهنمایی‌های زیر به شما کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۱۳۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ 21 November 2015
پیازها را برعکس در ظرف بگذارید: کافی است پیازها را برعکس به‌صورتی‌که ریشه‌شان به سمت بالا باشد، در محیطی خنک، تاریک و خشک نگهداری کنید. فراموش نکنید که پیازهای جوانه زده نخرید.

بین سیب‌زمینی‌ها، سیب درختی بگذارید: سیب زمینی در محیطی خنک و دور از رطوبت تا چند هفته سالم می‌ماند. روی سیب‌زمینی‌ها را با پارچه مشکی بپوشانید تا مانع رسیدن نور به آن‌ها شود یا اینکه چند عدد سیب درختی بین سیب‌زمینی‌ها بگذارید تا تازه‌تر بمانند.

سبزی‌خوردن را به اندازه مصرف بشویید: هربار به مقداری که قصد مصرفشان را دارید، بشویید و بقیه آن‌ها را نشسته در ظرف در بسته درون یخچال نگهداری کنید. اگر سبزی‌های شسته‌تان زیاد آمد، آن‌ها را کاملا خشک کنید و بعد در ظرف در بسته یا درون کیسه پارچه‌ای در یخچال قرار دهید.

خانواده‌ کلم را داخل دستمال بپیچید: برای تازه نگه‌داشتن کاهو،کلم‌سفید، گل‌کلم و بروکلی، آن‌ها را داخل دستمال یا روزنامه بپیچید و در ظرفی دردار داخل یخچال نگهداری کنید. یادتان باشد آن ها را با چاقو قطعه‌قطعه نکنید چون باعث قهوه‌ای شدن بخش های بریده شده  می‌شود.

به قارچ‌ها آبلیمو اضافه کنید: می‌توانید قارچ‌ها را شسته و بعد از خشک‌شدن کامل در کیسه بریزید یا چند قطره آبلیمو به آن‌ها اضافه و در فریزر نگهداری کنید. آبلیمو باعث می‌شود قارچ‌ها سیاه نشوند. اگر قرار است در یکی دو روز قارچ‌ها را مصرف کنید آن‌ها را در پاکت کاغذی درون یخچال نگهداری کنید.

هویج را در فریزر بگذارید: ساقه سبز هویج را تا زمان مصرف جدا نکنید و بدون شستن آن‌ها را در یخچال یا محل خنک و مرطوب نگهداری کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار